PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Prognozy dla pracodawców na 2018 rok

Jak wynika z rocznego podsumowania badania Confidence Index przeprowadzonego przez firmę rekrutacyjną Michael Page, optymizm kandydatów do pracy w Polsce przez cały 2017 rok systematycznie rósł – z 58% w pierwszym kwartale do 63% w czwartym. Roczna średnia pozytywnych odpowiedzi była z kolei wyższa o 4,2 p.p. od wyniku w 2016 – 56,3%.

  • Bartosz Dyląg
    bad
  • 16 sty 2018 13:02
Prognozy dla pracodawców na 2018 rok
Wysoki poziom optymizmu na rynku pracownika i korzystne trendy, które widoczne były w 2017, będą miały swoją kontynuację w tym roku. Fot. flickr/Nan Palmero/creative commons
REKLAMA
  • Wysoki poziom optymizmu na rynku pracownika i korzystne trendy, które widoczne były w 2017, będą miały swoją kontynuację w tym roku.
  • Pracodawcy powinni więc przygotować się na kolejny wyścig o najlepszych kandydatów.
  • Muszą przy tym brać pod uwagę ich oczekiwania, wśród których można wymienić chęć rozwoju własnej kariery i umiejętności oraz podwyżkę – wskazuje Piotr Dziedzic, dyrektor w Michael Page oraz członek zarządu Polskiego Forum HR.

 

– Po naszych obserwacjach możemy stwierdzić, że w 2017 roku firmy nie tylko rekrutowały kandydatów w ramach wolnych wakatów, ale i tworzyły nowe miejsca pracy. Miało to też swoje bezpośrednie przełożenie na nastroje na rynku pracy. Zgodnie z zapowiedziami naszych klientów można wnioskować, że w 2018 firmy również będą intensywnie rekrutować. Kandydaci mogą więc patrzeć w przyszłość z optymizmem i liczyć na częste oraz ciekawe oferty pracy, którymi pracodawcy będą chcieli ściągnąć ich do siebie – mówi Piotr Dziedzic.

Oczekiwania względem pracodawców

Wszystko to wpływa na fakt umocnienia się pozycji pracownika na rynku pracy, w związku z czym pracodawcy w tym roku będą musieli zmierzyć się z kilkoma istotnymi wyzwaniami.

Czytaj też: Oto globalne prognozy wynagrodzeń na 2018 rok

W minionym roku na chęć rozwoju własnych umiejętności wskazywało średnio aż 74,2% kandydatów. Jest to nieodzownie związane z ich oczekiwaniami o organizowaniu przez firmy interesujących dla nich szkoleń, dzięki którym mogą oni rozwinąć nowe kompetencje. Ważne jest też podjęcie szeregu działań niefinansowych – korzystnych także dla pracodawców – na które wskazują sami pracownicy.

Aż 57,4% z nich byłoby w związku z własnym rozwojem otwartych na dodatkowy zakres obowiązków oraz nowe funkcje czy projekty w firmie. Wśród istotnych oczekiwań jest także podwyżka. Zdaniem 54,4% kandydatów, którzy w 2017 roku wypowiedzieli się w badaniu pod tym kątem, miałaby ona nastąpić w przeciągu najbliższych 12 miesięcy. Ponadto średnio 44,2% osób wskazało również na chęć awansu w strukturach organizacji.

Czytaj też: Rekordowa waloryzacja emerytur i rent w 2018 roku

– Oczekiwania pracowników są jasno sprecyzowane, przy czym dość wysoko stawiają poprzeczkę pracodawcom. Na tym jednak nie koniec. W 2018 roku firmy poza działaniami z obszaru employer brandingu, wdrożeniem strategii employee experience oraz budowaniem zaangażowania będą musiały stawić czoła poszukiwaniom pasywnych kandydatów, co wiąże się ze sporymi nakładami czasu oraz środków. Ponadto, pracodawcy muszą również zweryfikować swoje procedury, tak aby w jeszcze szerszym stopniu umożliwić pracownikom pracę zdalną – zauważa dyrektor w Michael Page.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Prognozy dla pracodawców na 2018 rok

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.