Think tank HR Influencers wraz z Instytutem Analiz Rynku Pracy oraz partnerami merytorycznymi, tworzą standard kwalifikacji zawodowych w human resources, wspierający profesjonalizację zawodu HR-owca. Standard kwalifikacji, uwzględniający ścieżkę rozwoju zawodowego oraz model niezbędnych kompetencji i system certyfikacji dotyczyć będą profesjonalistów HR z różnym stażem zawodowym i kadry menedżerskiej. Pierwszy egzamin dla partnerów biznesu ds. HR odbędzie się jesienią.
-
- •23 sie 2018 6:00

- HR w powszechniej świadomości to obsługa kadrowa pracowników, rozliczanie urlopów i zwolnień lekarskich, ewentualnie rekrutacja.
- Tymczasem wg ubiegłorocznego badania „HR-owca portret własny”, przeprowadzonego przez Grupę Pracuj, większość HR-owców na co dzień zajmuje się rekrutacją, komunikacją wewnętrzną, szkoleniami i rozwojem pracowników czy działaniami z zakresu employer brandingu, a kadry i płace stanowią jedynie element ich zawodowej odpowiedzialności.
- Skuteczni liderzy biznesu coraz częściej dostrzegają, że human resources, czyli po prostu ludzie, oraz sposób zarządzania ich zaangażowaniem i lojalnością, często decydują o przewadze konkurencyjnej, zaś profesjonalny i strategiczny HR staje się niezbędnym partnerem biznesu w gronie kadry zarządzającej.
– Liderzy HR od lat dostrzegają potrzebę stworzenia klarownej ścieżki zawodowej, umożliwiającej profesjonalny rozwój. Z kolei dla liderów zarządzających ustrukturyzowanie kwalifikacji branżowych stanowi realne wsparcie w podejmowaniu decyzji o zatrudnianiu profesjonalistów HR – mówi Joanna Malinowska-Parzydło, jedna z założycieli HR Influencers. - Przeanalizowaliśmy uważnie rozwiązania organizacji certyfikujących, które zgłosiły się do nas z propozycją współpracy, m.in. SHRM i CIPD. Ich rozwiązania zdecydowanie są ciekawą ofertą dla liderów działających na rynku globalnym, niekoniecznie jednak trafiają w potrzeby profesjonalistów ds. zarządzania HR w lokalnych warunkach i w ramach lokalnych budżetów - dodaje.
Andrzej Borczyk, HR director w Grupie Żywiec i członek HR Influencers, dodaje: – Jednym z kluczowych zadań HR jest zbudowanie wspólnie z liderami uczącej i zaangażowanej organizacji, która posiada kompetencje umożliwiające osiąganie długofalowego sukcesu. Każdego dnia realizujemy aktywności przenoszące biznes na kolejny poziom, czy jednak zawsze pamiętamy o sobie? Dział HR w szybko zmieniającym się świecie musi ciągle podnosić także swoje kompetencje. Dzięki temu możemy mieć realny wpływ na osiągane rezultaty. Dlatego też potrzebujemy modelu kompetencji oraz ciągłej oceny tego, co działa, a co musimy rozwijać i doskonalić. Zbudowanie standardów kompetencji nie tylko wspiera budowanie ścieżek rozwoju lecz przede wszystkim pomaga w budowaniu indywidualnych planów rozwoju i podnoszeniu umiejętności w zaplanowany sposób.


Słowa kluczowe
- Joanna Malinowska-Parzydło
- Andrzej Borczyk
- HR Influencers
- Grupa Żywiec
- Instytut Analiz Rynku Pracy
- Marcin Budzewski
- Małgorzata Prasal-Wroniewicz
- ABB
KOMENTARZE (3)