Prezesi unikają mediów społecznościowych. Czy słusznie?

Wiele firm ma swoje konto na Facebooku czy Twitterze. Niektóre także piszą blogi. Jednak prezesi tych spółek niechętnie pojawiają się w mediach społecznościowych.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Prezesi unikają mediów społecznościowych. Czy słusznie?

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

8 sie 2014 5:25


Jak wynika z badania „2013 Social CEO" aż 68 proc. prezesów z listy Fortune 500 nie jest aktywnych w mediach społecznościowych. Z kolei 76 proc. tych, którzy w nich istnieją, ma konto tylko na jednym portalu. Dlaczego szefowie tak opornie podchodzą do tego zagadnienia?

– Przyczyny mogą być różne – brak predyspozycji, czasu lub przekonania, że przyniesie to korzyści dla marki – mówi Anna Mikulska, employer branding director i partner w firmie MJCC Employer Branding Consultants.

Mikulska podreśla także, że nikogo nie powinno się namawiać do takich działań na siłę, bo efekty mogą być opłakane. – Jednak są osobowości, które świetnie czują nowe media i wielką szkodą byłoby zmarnować ten potencjał. Wystarczy spojrzeć na to, jak ważna dla strategii marketingowej Virgin jest aktywność w internecie Richarda Bransona – dodaje.

Być albo nie być

Czy zatem prezes powinien pojawiać się w mediach społecznościowych? Zdaniem Joanny Kotzian, eksperta ds. komunikacji i employer brandingu w firmie HRK, obecność CEO w social media zależy od wielu czynników, m.in. od branży w jakiej działa firma, od tego, czy jej produkty lub usługi są adresowane do odbiorców indywidualnych, czy innych firm.

– Ten sposób komunikacji jest np. bardziej wskazany w przypadku firmy B2C, działającej w branży technologicznej, internetowej, telekomunikacyjnej czy reklamowej, natomiast z większą ostrożnością podchodziłabym do niego w branży finansowej – komentuje Kotzian.

Ekspert z HRK podkreśla także, że zasadność wykorzystywania mediów społecznościowych przez prezesa zależy przede wszystkim od tego, czy ma on umiejętności, otwartość i temperament, które sprawiają, że media te będą dla niego naturalnym kanałem komunikacji.

Podobnie uważa Anna Mikulska. Jej zdaniem szef, który ma wyczucie społeczności, a także dobry pomysł na strategię obecności będzie świetnym propagatorem marki, a nawet jej uosobieniem. – Często zdarza się, że cechy szefa przenosimy na opis firmy, tzw. efekt aureoli. Jeżeli prezes jest otwarty i wiarygodny, to odbiorcy tak też zaczynają postrzegać organizację, której przewodzi – wyjaśnia Mikulska.

Z kolei Barbara Zych z Employer Branding Institute sądzi, że szefowie powinni się pojawiać w social media. Jej zdaniem to świetna okazja, aby odczarować niedostępność prezesa, pokazać kulturę otwartą na ludzi, prawdziwą twarz organizacji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.