PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

4 Design Days - NA ŻYWO

27-30 STYCZNIA 2022
MCK W KATOWICACH
TRWA TRANSMISJA

PROPERTY FORUM ŚLĄSK Pytania o przyszłość regionu. Biura • Edukacja i rynek pracy

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI

Prezes PFR TFI podpowiada, na co zwrócić uwagę, by hybryda zdała egzamin

Kluczowe z punktu widzenia pracodawców będą przede wszystkim umacnianie kultury organizacyjnej oraz odpowiednie przygotowanie i zaplanowanie modelu pracy hybrydowej, ponieważ często okazuje się, że dla każdego ten model oznacza coś innego. Różne są też potrzeby i oczekiwania samych pracowników - o trendach na rynku pracy w 2022 roku mówi prezes PFR TFI Ewa Małyszko.

Prezes PFR TFI podpowiada, na co zwrócić uwagę, by hybryda zdała egzamin
Ewa Małyszko, prezes PFR TFI (fot. PFR TFI)
REKLAMA
  • Miniony rok był kolejnym, który upłynął pod znakiem walki z pandemią COVID-19. To wpłynęło również na spore zmiany w podejściu pracowników i firm do pracy.  
  • Tą kluczową, o której mówi się najczęściej, jest zmiana modeli pracy. Już nie tylko biuro czy dom, ale model mieszany - hybrydowy - nabiera na znaczeniu. Do tego wystąpiły największe od lat problemy ze znalezieniem pracowników z odpowiednimi kwalifikacjami.
  • Jak to wszystko wpłynie na rynek pracy, zapytaliśmy prezes PFR TFI Ewę Małyszko.

Mamy za sobą kolejny rok, który upłynął pod znakiem pracy zdalnej czy hybrydowej. Jakie są pani doświadczenia w tej kwestii?

- W trakcie kilkunastu miesięcy praca zdalna stała się powszechna dla milionów Europejczyków. Przed 2019 r. w ten sposób pracowało zaledwie około 5 proc. zatrudnionych w Europie. Dziś w niektórych krajach Unii Europejskiej liczba ta wzrosła ponad czterokrotnie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Można powiedzieć, że po pierwszym szoku związanym ze zmianą modelu pracy zdążyliśmy się już do niego przyzwyczaić, a nawet potrafimy odnaleźć w nim pewne korzyści. Fakt, iż praca hybrydowa stała się już naszą codziennością, potwierdza badanie Accenture „The Future of Work: Productive Anywhere”. Aż 83 proc. ankietowanych uznało w nim model hybrydowy za optymalny dla pracy przyszłości.

Z drugiej strony inne badanie mówi o tym, iż około 35 proc. pracodawców oczekuje powrotu pracowników do biur. Taka postawa pracodawców wynika m.in. stąd, iż identyfikują oni pewne ryzyka związane z upowszechnieniem się pracy hybrydowej. Pracodawcy, którzy uczestniczyli w badaniu Reimagined Employer Survey, wskazali, że jednym z głównych wyzwań będzie umożliwienie pracownikom pracy na równych zasadach w obliczu faktu, że część zatrudnionych musi przebywać w miejscu pracy lub pracować w ściśle określonych godzinach. Duża część pracodawców obawia się także, że model hybrydowy może stanowić zagrożenie dla kultury organizacyjnej, kreatywności i kooperacji.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Prezes PFR TFI podpowiada, na co zwrócić uwagę, by hybryda zdała egzamin

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.