Prezes musi zarazić pracowników dbaniem o klienta

Z badań Bain & Company wynika, że firmy skupione na kliencie osiągają wynik o 4-8 proc. lepszy niż konkurencja. Jak zatem zaangażować pracowników w tworzenie relacji z klientem, która jest kluczem do sukcesu firmy?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Prezes musi zarazić pracowników dbaniem o klienta

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

6 wrz 2013 9:00


- Prezes musi pomyśleć o tym, jak sprawić, aby koncentracja firmy na kliencie była celem każdego pracownika, niezależnie od zajmowanego stanowiska - mówił podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy Przemysław Gdański, wiceprezes BRE Banku .

Uważa on, że reakcje zarządu na kwestie, które dotyczą klienta pokazują pracownikom, co jest najważniejsze. - Jeżeli w swoich działaniach nie będziemy tego okazywać, to nie damy przykładu - twierdzi Gdański.

O tym, jak ważna w budowaniu misji firmy jest komunikacja top menedżmentu z pracownikami, doskonale wie Maciej Witucki, prezes Orange Polska.

- Od trzech lat nie ma u nas ani jednej wypowiedzi publicznej prezesa bez wspomnienia o misji klienta. Trwa nieustająca propaganda wewnątrz firmy - mówi Witucki.

Wspomina jednak, że w komunikowaniu misji sam prezes nie wystarczy - muszą być też w firmie ambasadorzy tych wartości. Dlatego dwa razy w roku członkowie zarządu i pracownicy odwiedzają placówki firmy nawet w najdalszych zakątkach Polski.

- Ludzie z centrali nie będą znali się na rzeczy, jeżeli nie będą jeździli do swoich jednostek - tłumaczy Witucki.

Jak przyznaje, trwające od trzech lat działania firmy przynoszą efekty. W przeprowadzanej co pół roku ankiecie, w której pracownicy odpowiadają na pytanie „Czy Orange Polska jest firmą, której zależy na kliencie?" - ponad 80 proc. odpowiada, że tak.

Oznacza to, że rozumieją strategię firmy, wiedzą, co jest jej priorytetem i się z nią utożsamiają, dzięki czemu mogą stać się najlepszymi ambasadorami marki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.