PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Prawie połowa firm mniej ufa kontrahentom niż przed pandemią

Blisko połowa małych i średnich firm mniej ufa kontrahentom w pandemii niż przed jej wybuchem, a ponad trzy czwarte uważa, że rzetelność w biznesie ułatwia przetrwanie kryzysu - wynika z badania Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej i Rzetelnej Firmy.

  • Autor:PAP
  • 19 maj 2021 6:54
Prawie połowa firm mniej ufa kontrahentom niż przed pandemią
fot.shutterstock
REKLAMA
  • Eksperci KRD i Rzetelnej Firmy w swoim badaniu "Rok biznesu w pandemii" zwrócili uwagę, że epidemia COVID spowodowała wyraźny spadek zaufania w biznesie.
  • Blisko połowa (47 proc.) firm z sektora MŚP deklaruje, że w pandemii mniej ufa swoim kontrahentom.
  • W przypadku 44 proc. firm zaufanie pozostało na tym samym poziomie, a w 8 proc. przedsiębiorstw - wzrosło.

Najczęstszym powodem ograniczenia zaufania do partnerów biznesowych jest "niepewność i nieprzewidywalność warunków prowadzenia biznesu w czasie koronakryzysu" (75 proc. wskazań). W dużym stopniu przyczyniły się też do tego problemy finansowe partnerów biznesowych (44 proc.) i opóźnienia płatności (35 proc.).

Według badania w czasach koronakryzysu na znaczeniu zyskała natomiast rzetelność firm - 77 proc. MŚP stwierdziło, że pomaga ona w przetrwaniu tego trudnego czasu, a 91 proc. jest zdania, że firmy mogą "istotnie zyskać na takiej postawie".

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak powiedział PAP ekspert Rzetelnej Firmy Andrzej Kulik, wśród korzyści wynikających z rzetelności przedsiębiorcy na pierwszym miejscu najczęściej wymieniają zaufanie klientów i kontrahentów. "Jest ono szczególnie ważne w przypadku małych firm, które swój biznes często opierają na dobrych relacjach z innymi i w ten sposób się rozwijają" - ocenił. Zwrócił uwagę, że zaufanie pozwala też zbudować bazę stałych klientów i dzięki nim ją rozszerzać. "Etyczna postawa długofalowo wspiera biznes. To kolejny argument za tym, aby w trudnych czasach nie wybierać drogi na skróty i zawsze stawiać uczciwość i etykę na pierwszym miejscu" - zaznaczył Kulik.

Rzetelność w biznesie dla większości ankietowanych firm przejawia się w jakości oferowanych przez kontrahentów towarów lub usług. Na drugim miejscu jest wywiązywanie się z zawartych umów i zobowiązań z najwyższą starannością, a na trzecim - terminowość w realizacji zleceń. Przedsiębiorcy wskazywali też na terminowe płacenie faktur, rachunków, rat kredytowych i leasingowych oraz dbałość o pracowników.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

#whyoffice

#whyoffice Biuro to nie tylko adres 15 czerwca 2021 • 09:30
Debata Propertynews.pl, Propertydesign.pl, PulsHR.pl

Partnerzy

logotyp
logotyp
logotyp
logotyp
logotyp

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Prawie połowa firm mniej ufa kontrahentom niż przed pandemią

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.