×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

Pracownik twój przyjaciel, czyli jak utrzymać ludzi w firmie

  • Gabriel Paździor
    GP
  • 4 lut 2019 10:50

Pracownicy w dobie rynku pracownika mogą odejść. To prawdziwe wyzwanie. Benefity nie zawsze okazują się wystarczające, jeśli sama praca nie przynosi satysfakcji. Dlatego ważne jest, by budować zespół, biorąc pod uwagę doświadczenie pracowników oraz ich wrodzone predyspozycje.

Pracownik twój przyjaciel, czyli jak utrzymać ludzi w firmie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
REKLAMA
  • Rynek pracownika sprzyja przebieraniu w ofertach pracy. To odbija się na rotacji kadr.
  • Wiele w tym procesie zależy od kierującego zespołem, który musi spełniać pewne wymagania, by pracownicy nie uciekali.
  • O tych aspektach mówi w publikacji Agnieszka Czaplińska, prezes Czapla and More.

 

Zmiany wpisane są w prowadzenie firmy. Budowanie zaangażowanego i lojalnego zespołu sprzyja rozwojowi, pozwala oszczędzić czas przeznaczony na rekrutację i wdrożenie nowej osoby. Jest to ważne szczególnie w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP).

Warto więc dokładnie przyjrzeć się swoim działaniom, poprawić ewentualne błędy, a także skupić się na rozwiązaniach, które nie tylko zatrzymają specjalistów wewnątrz firmy, ale pozwolą również wykorzystać ich pełny potencjał.

Pracodawcy, którzy mierzą się z problemami rezygnacji pracowników jeszcze na okresach próbnych, często zastanawiają się, gdzie miała miejsce pomyłka. Podpowiedzi dają wyniki raportu Employee Experience, które wskazują, że dla 47 proc. badanych Polaków niemiłe zaskoczenia w nowej pracy wiązały się z osobą szefa. A warto mieć na uwadze, że często te pierwsze wrażenia kształtują obraz całej firmy. Widzimy więc na kim spoczywa ogromna odpowiedzialność, której nie każdy potrafi sprostać.

Potrzeba predyspozycji

- Kluczową rolę pełni świadomy szef, który wyznacza zarówno sobie, jak i swojemu zespołowi realne cele - mówi Agnieszka Czaplińska, trenerka biznesu, prezes Czapla and More. - Takiej osobie pomagają wrodzone predyspozycje, które sprawią, że współpracownicy ufają jej i widzą w niej oparcie w codziennych wyzwaniach. Jeśli na czele zespołu zabraknie świadomego przywódcy, a  funkcję przełożonego będzie pełnić nieprzystępna osoba, współpracownicy będą odczuwać niepotrzebny stres, który przyczyni się do ich wycofanej postawy.

Bycie liderem jest trudnym zadaniem, dlatego w tej roli nie każdy się odnajdzie - podkreśla trenerka.

Czytaj też: Pracownicy odpoczywają, a menedżerowie obsługują klientów

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pracownik twój przyjaciel, czyli jak utrzymać ludzi w firmie
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA