PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Pracownik twój przyjaciel, czyli jak utrzymać ludzi w firmie

Pracownicy w dobie rynku pracownika mogą odejść. To prawdziwe wyzwanie. Benefity nie zawsze okazują się wystarczające, jeśli sama praca nie przynosi satysfakcji. Dlatego ważne jest, by budować zespół, biorąc pod uwagę doświadczenie pracowników oraz ich wrodzone predyspozycje.

  • Gabriel Paździor
    GP
  • 4 lut 2019 10:50
Pracownik twój przyjaciel, czyli jak utrzymać ludzi w firmie
Wszystkie firmy borykają się z problemami fal masowych zwolnień. Jak więc w dobie zmian i nieskończonych możliwości uniknąć problemów nieustannej rotacji zatrudnionych osób? (fot. flickr.com/CC BY 2.0)
REKLAMA
  • Rynek pracownika sprzyja przebieraniu w ofertach pracy. To odbija się na rotacji kadr.
  • Wiele w tym procesie zależy od kierującego zespołem, który musi spełniać pewne wymagania, by pracownicy nie uciekali.
  • O tych aspektach mówi w publikacji Agnieszka Czaplińska, prezes Czapla and More.

 

Zmiany wpisane są w prowadzenie firmy. Budowanie zaangażowanego i lojalnego zespołu sprzyja rozwojowi, pozwala oszczędzić czas przeznaczony na rekrutację i wdrożenie nowej osoby. Jest to ważne szczególnie w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP).

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Warto więc dokładnie przyjrzeć się swoim działaniom, poprawić ewentualne błędy, a także skupić się na rozwiązaniach, które nie tylko zatrzymają specjalistów wewnątrz firmy, ale pozwolą również wykorzystać ich pełny potencjał.

Pracodawcy, którzy mierzą się z problemami rezygnacji pracowników jeszcze na okresach próbnych, często zastanawiają się, gdzie miała miejsce pomyłka. Podpowiedzi dają wyniki raportu Employee Experience, które wskazują, że dla 47 proc. badanych Polaków niemiłe zaskoczenia w nowej pracy wiązały się z osobą szefa. A warto mieć na uwadze, że często te pierwsze wrażenia kształtują obraz całej firmy. Widzimy więc na kim spoczywa ogromna odpowiedzialność, której nie każdy potrafi sprostać.

Potrzeba predyspozycji

- Kluczową rolę pełni świadomy szef, który wyznacza zarówno sobie, jak i swojemu zespołowi realne cele - mówi Agnieszka Czaplińska, trenerka biznesu, prezes Czapla and More. - Takiej osobie pomagają wrodzone predyspozycje, które sprawią, że współpracownicy ufają jej i widzą w niej oparcie w codziennych wyzwaniach. Jeśli na czele zespołu zabraknie świadomego przywódcy, a  funkcję przełożonego będzie pełnić nieprzystępna osoba, współpracownicy będą odczuwać niepotrzebny stres, który przyczyni się do ich wycofanej postawy.

Bycie liderem jest trudnym zadaniem, dlatego w tej roli nie każdy się odnajdzie - podkreśla trenerka.

Czytaj też: Pracownicy odpoczywają, a menedżerowie obsługują klientów

- Dzisiaj od przełożonych oczekuje się nie tylko zdolności przywódczych, ale również umiejętności planowania i otwartości na ludzi. Dobry lider powinien być również bystrym obserwatorem i uważnym słuchaczem.

Pracownik, który lubi swoją pracę zostanie w niej na długo

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pracownik twój przyjaciel, czyli jak utrzymać ludzi w firmie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.