Zmienia się podejście firm do pracowników 50+. Nie tylko więcej firm zatrudnia osoby w tym wieku, ale rośnie również odsetek pracodawców poszukujących takich kandydatów. Potwierdzają to wyniki analiz Hays Poland.

• Większe zainteresowanie pracownikami w wieku 50+ wymusiła na pracodawcach sytuacja na rynku pracy.
• Jednak dla pracodawców są oni sporym wyzwaniem. Muszą znaleźć sposób, jak ich rekrutować, a później zatrzymać.
• Na co warto postawić? Elastyczny czas pracy, dodatkowa opieka medyczna czy służbowy samochód są w cenie.
– Generacja pracowników powyżej 50. roku życia stanowi coraz liczniejszą grupę zawodową w Polsce. Od kilku lat obserwujemy rosnący wskaźnik zatrudnienia osób w tym przedziale wiekowym – komentuje Agnieszka Czarnecka, HR consultancy manager w Hays Poland. Jak wyjaśnia, ten trend jest wynikiem zarówno niedoboru kompetencyjnego - w związku z czym pracodawcom w Polsce coraz trudnej jest pozyskać odpowiednich pracowników - jak również większej świadomości firm względem korzyści, jakie niesie za sobą tworzenie zróżnicowanych wiekowo zespołów. Umiejętności, kompetencje i doświadczenie osób starszych i młodszych uzupełniają się na wielu polach.
Z analizy Hays Poland wynika, że doświadczonym pracownikom - szczególnie w dobie rynku pracownika - trzeba zapewnić satysfakcjonujące warunki pracy. W ten sposób nie tylko uda nam się rozwinąć jego potencjał, ale - co ważne - nie uleci on do konkurencji.
– Jeśli chodzi o świadczenia dodatkowe, to dojrzali pracownicy dość spójnie wskazują te najważniejsze z ich perspektywy. Na pierwszym miejscu pojawia się praca elastyczna, rozumiana najczęściej jako praca w niepełnym wymiarze etatu. Kolejne miejsca zajmuje prywatna opieka medyczna, samochód służbowy (dla części stanowisk) oraz dodatkowe dni urlopowe, program emerytalny i ubezpieczenie na życie – wymienia Czarnecka.
Podobną opinię nt. preferencji pracowników 50+ potwierdzają pracodawcy, m.in. firmy z branży BPO i Call Center.
– Pracownicy Transcom, którzy ukończyli 50. rok życia, chętnie korzystają z gwarantowanych przez nas pakietów prywatnej opieki medycznej. Dużą popularnością cieszy się również system kafeteryjny MyBenefit, który umożliwia zakupy w sieci sklepów w korzystnych cenach – mówi Grzegorz Baran, Contact Center Manager, Transcom. Zauważa też, że świadczenia dodatkowe są dla tej grupy pracowników czynnikiem motywującym. Traktują je jako wartość dodaną, której wielu pracodawców po prostu nie oferuje.


KOMENTARZE (0)