Tesco zaprasza pracowników na kolejne spotkanie 6 marca, zapowiadając, że omówiona będzie kwestia wynagrodzeń za bieżący rok finansowy, ale w piśmie przesłanym do związkowców pojawił się nowy wątek - organizacji pracy po wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele.
- DlaHandlu.pl
- •20 lut 2018 19:32

"Nawiązując do prowadzonych przez nas w ostatnich tygodniach rozmów dotyczących wpływu nowych regulacji ograniczających handel w wybrane niedziele na organizację pracy w sklepach oraz całym łańcuchu dostaw, chcielibyśmy przedstawić Państwu bieżące informacje, co te zmiany oznaczają dla naszych pracowników oraz klientów. Chcemy zminimalizować zmiany dla klientów, co oznacza, że w miarę możliwości zachowamy godziny otwarcia dla naszych klientów w soboty i poniedziałki. Jedynym wyjątkiem są nasze sklepy całodobowe i sklepy otwarte do północy, które zamkniemy o 23 w soboty i otworzymy o 6 rano w poniedziałki" - można przeczytać w liście.
Firma informuje, że chce mieć pewność, że zmiany nie wpłyną negatywnie na pracowników i ich godziny pracy.
"Bazując na nowych regulacjach prawnych, określających, że pracodawca prowadzący działalność handlową może organizować czas pracy od godz. 0:15 w poniedziałek po wolnej niedzieli, chcielibyśmy poinformować, że staramy się maksymalnie utrzymać obecnie obowiązujące harmonogramy pracy. Jednakże, w celu zapewnienia dostępności towaru dla naszych klientów, zorganizowania na czas dostawy na dział świeżej żywności czy przygotowania zamówień dla klientów sprzedaży internetowej, dopuszczamy możliwość, iż w niektórych sklepach, ze względu na potrzebę ciągłości operacji, zamiast dotychczasowej zmiany nocnej, pojawi się zmiana w poniedziałki od godziny 0:15. Jednocześnie skróceniu ulegnie także zmiana sobotnia – koleżanki i koledzy zakończą pracę do godz. 23.45 w soboty przez zamkniętymi niedzielami" - informuje firma.
Tesco zdaje sobie sprawę, że zmiany legislacyjne mogą wymagać dodatkowych dyskusji i wyjaśnień, dlatego, jak pisze chciałoby potwierdzić zaproszenie do rozmów, uwzględniając oczekiwanie uporządkowania zapisów w Regulaminie Pracy odnośnie pracy w niedziele i święta by uniknąć powstających wątpliwości.
"Ponadto, tematem spotkania będzie kwestia zapisu w Regulaminie o wysokości dodatku za pracę w godzinach nocnych. Mamy nadzieję, że uda nam się wspólnie uporządkować zapisy w Regulaminie i rozwiać wszelkie wątpliwości związane z nowymi rozwiązaniami prawnymi. Chcielibyśmy potwierdzić, że spotkanie odbędzie się 6 marca w Krakowie" - można przeczytać w liście.


KOMENTARZE (0)