PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Pracownicy Opla mogą liczyć na dwie dodatkowe pensje w ciągu roku

– Gdy budowaliśmy w Polsce fabrykę przyjmowaliśmy do pracy ludzi o odpowiednich cechach charakteru, a nie fachowców. Była to bardzo kosztowna decyzja, ponieważ musieliśmy wyszkolić wszystkich. Teraz to się zwraca – mówi Andrzej Korpak, dyrektor generalny General Motors Manufacturing Poland.

Pracownicy Opla mogą liczyć na dwie dodatkowe pensje w ciągu roku
– Średnia wieku w naszym zakładzie to 38 lat – mówi Andrzej Korpak. (Fot. Opel)
REKLAMA

40 proc. gliwickiej załogi GMMP to millenialsi, którzy mają inne oczekiwania wobec pracodawcy i inne priorytety niż przedstawiciele pokolenia X. Czy trudno nimi zarządzać?

Andrzej Korpak, dyrektor generalny General Motors Manufacturing Poland: – Gdy 19 lat temu budowaliśmy fabrykę w Polsce, wszyscy pracownicy byli w podobnym wieku – od 22 do 27 lat, z kilkoma wyjątkami. Postarzeliśmy się o 20 lat, zatem grono zatrudnionych na chwilę obecną osób mieści się w przedziale wiekowym 42-47. W międzyczasie – w przełomowych dla firmy momentach – zatrudniliśmy ludzi, którzy mają ok. 35 lat, a ostatnio do zespołu GBS w Tychach (centrum usług wspólnych) dołączyli przedstawiciele najmłodszego pokolenia. Millenialsi zasilili również dział produkcji. W efekcie średnia wieku w naszym zakładzie to 38 lat. Największym wyzwaniem jest fakt, że mamy trzy generacje jednocześnie. Każda z nich jest inna i wymaga innego stylu zarządzania.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Muszę przyznać, że zatrudniając przedstawicieli pokolenia Y, byliśmy zaskoczeni. Rożnica w podejściu młodych do pracy jest duża. 20 lat temu dla pracowników ważne było odniesienie sukcesu, stabilizacja finansowa oraz utożsamianie się z firmą. Z kolei dzisiejsza młodzież jest podobna do kotów – czerpie zadowolenie z tego co dzieje się dookoła, ale to oni są w centrum zainteresowania. Nie są graczami zespołowymi.

Pierwsza nasza reakcja była taka, ze trzeba ich zmienić. Szybko jednak doszliśmy do wniosku, że nie ma to sensu. Ich podejście nie rzutuje na jakość wykonywanej pracy. W związku z tym trzeba odpowiednio dostosować do nich narzędzia HR-owe i sprostać ich wymaganiom.

Branżę produkcyjną charakteryzuje duża rotacja pracowników. Dodatkowo, młodzi nie zagrzewają zbyt długo miejsca w jednym zakładzie. Jak zatrzymać millenialsów w firmie?

– Badania przeprowadzane wśród pracowników pokazują, że pieniądze są dla nich istotne, ale nie są najważniejsze. Na pierwszy plan wysunęła się możliwość rozwoju oraz work-life balance. Jako społeczeństwo dorośliśmy do tego, aby czerpać radość z życia. Młodzi chcą mieć czas na sport i relaks. Nie chcą żyć w całkowitym stresie. Jeszcze kilka lat temu praca w korporacji nie sprzyjała temu. Teraz firmy się zmieniają, pod dyktando młodych ludzi.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Pracownicy Opla mogą liczyć na dwie dodatkowe pensje w ciągu roku

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Człowiek pracownik 2018-02-27 11:51:06

    Nie jestem zadnym pokoleniem alfa beta , x , Pan Andrzej oderwał się od rzeczywistości !! Jak traktuje HR ? Specjalny program podejście?? Tak wygląda prawda, Aby zrekrutować do pracy 700 pracowników z agencji pracy tymczasowej przewinęło się przez zakład ponad 2000 tys kandydatów. Obiecanki cacaniki jedna agencja druga agencja umowa na czas okreslony i bajki , obietnice i na koniec kopa w cztery litery!! Żeby w tym Kołchozie dojść do normalnego wynagrodzenia za CIĘŻKĄ prace trzeba najmniej 10 lat pracy , nie licząc agencji pracy!!! To jest to specjalne podejście prezesa !!!! Panie Andrzeju Pycha kroczy przed upadkiem!!!

  • NiemoG 2016-06-14 16:23:28

    Ubrania robocze im dajecie? Jeszcze trzeba o tym pisac i sie tym chwalic? Szacun...

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.