PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Pracownicy nie wiedzą, jak chronić dane. A cyberataki wzrosły czterokrotnie

Praca zdalna zmniejsza ryzyko zarażenia koronawirusem, zwiększa natomiast zagrożenie wyciekiem danych osobowych. Amerykańskie Federalne Biuro Śledcze (FBI) poinformowało niedawno, że od początku pandemii liczba cyberataków wzrosła o 400 proc.!

Pracownicy nie wiedzą, jak chronić dane. A cyberataki wzrosły czterokrotnie
Jak wynika z danych GUS, w II kwartale 2020 r. w związku z pandemią pracę zdalną wykonywał co dziesiąty pracownik (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • W czasie pandemii lawinowo wzrosła liczba ataków na nasze komputery.
  • Powodem takie stanu rzeczy jest fakt, że większość spraw załatwiamy teraz za pośrednictwem Internetu.
  • Nie pomagają również brak procedur w firmie, nieprzeszkoleni pracownicy oraz niewystarczająca liczba służbowego sprzętu do pracy.

Jak wynika z danych GUS, w II kwartale 2020 r. wskutek  związku z pandemią pracę zdalną wykonywał co dziesiąty pracownik. W przeprowadzonym przez Krajowy Rejestr Długów i serwis ChronPESEL.pl badaniu, 70 proc. Polaków pracujących z domu zadeklarowało, że taka forma daje im większe możliwości i ułatwia pogodzenie obowiązków domowych i rodzinnych z zawodowymi. Ale z powodu słabych zabezpieczeń i braku uwagi samych pracowników nowe możliwości otwierają się również przed cyberprzestępcami...

Przestępcy starają się wykorzystać fakt, że większość spraw załatwiamy obecnie za pośrednictwem internetu. Amerykańskie Federalne Biuro Śledcze (FBI) poinformowało niedawno, że od początku pandemii liczba cyberataków wzrosła o 400 proc.! Jak na nowe okoliczności przygotowane są firmy, które wysłały dużą część zespołu do domu?

Zdalne lekcje na służbowym komputerze

Wyniki przeprowadzonego we wrześniu badania wskazują, że tylko niewiele ponad 30 proc. pracowników może wykonywać obowiązki, korzystając ze sprzętu służbowego. Co piąty nie ma w ogóle takiej możliwości. Powoduje to sytuację, w której osoby pracujące zdalnie zmuszone są wykorzystywać swój prywatne komputery, a firmy nie mają kontroli, czy są one odpowiednio zabezpieczone.

Prawie połowa pracowników (46 proc.) przyznaje się, że pożytkuje sprzęt służbowy nie tylko do czynności związanych z pracą. Wśród aktywności ankietowani najczęściej wskazali sprawdzanie prywatnych e-maili (80 proc.), załatwianie spraw bankowych (65 proc.), zakupy online (51 proc.) oraz korzystanie z mediów społecznościowych (47 proc.).

Co dziesiąty pracownik przyznał, że z jego sprzętu firmowego korzystają też pozostali domownicy. Co trzeci taki przypadek związany jest z koniecznością udziału dzieci w zajęciach online. W tym czasie rodzice tracą kontrolę nad komputerem i nie mają wpływu, jak ze sprzętu będzie korzystała ich pociecha. To bardzo nieostrożne - m.in. w sytuacji, w której największe banki oraz instytucje publiczne codziennie ostrzegają o oszustach podszywających się pod nich w Internecie.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Pracownicy nie wiedzą, jak chronić dane. A cyberataki wzrosły czterokrotnie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Dariusz 2020-10-19 20:41:50

    USA nałożyły sankcje na firmę ZTE producenta routera Livebox 2.0. dla Orange. Mieszkam w byłym województwie konińskim.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA