PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Pracownicy na nich narzekają, a to oni najczęściej dostają po głowie

Kierownik (ang. manager) jest określany jako planista, organizator, przywódca, kontroler danej organizacji. Jest politykiem reprezentującym zespół, trenerem motywującym i pomagającym zespołowi rozwinąć skrzydła, strategiem oraz administratorem umożliwiającym zespołowi pracę – taką definicję kierownika znajdziemy w encyklopedii zarządzania. Zadań dużo, odpowiedzialność ogromna. Szczególnie w czasach pandemii, kiedy zapominamy, że zarządzający zespołem „to też człowiek”, z całkiem sporym bagażem obciążeń.

Pracownicy na nich narzekają, a to oni najczęściej dostają po głowie
17 września obchodzimy Światowy Dzień Kierownika (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • 17 września obchodzimy Światowy Dzień Kierownika.
  • Członkowie zespołu często nie widzą, jak walczymy z zarządem o jak najlepsze warunki pracy dla każdego, jak nie zgadzamy się z narzuconymi decyzjami, których pozytywne skutki dla biznesu byłyby niewspółmierne do wysiłku - wyjaśnia Ula Zalewska. 
  • Z badań wynika, że ponad połowa liderów mówi, że pracuje więcej niż przed pandemią. 40 proc. przyznaje, że odczuwa irytację, złość, frustrację, niepokój, zniechęcenie.

Ula Zalewska jest dziś kierownikiem zespołu ds. kontroli jakości w międzynarodowej firmie konsultingowej. Droga do awansu była w jej przypadku długa, jednak jak podkreśla, dzięki temu łatwiej jest dziś zarządzać zespołem, którego sama była kiedyś częścią.

- Byłam pracownikiem najniższego szczebla i stopniowo zostałam kierownikiem. Myślę, że moja relacja z ludźmi nie zmieniła się znacznie; to nie jest tak, że pewnego dnia tupnęłam nogą i powiedziałam "teraz ja tu rządzę". Stałam się osobą, która prowadzi dyskusje, podejmuje decyzje na podstawie konsultacji z koleżankami i kolegami z zespołu oraz pomaga się rozwijać podwładnym. Dzięki temu, że sama kiedyś pracowałam na ich stanowisku, wiem, z jakimi trudnościami mogą się zmagać, jak sobie z nimi radzić oraz kogo prosić o pomoc, kiedy taka jest potrzebna – wyjaśnia w rozmowie z PulsHR.pl.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

17 września obchodzimy Światowy Dzień Kierownika. I choć dziś częściej mówimy manager, a słowo kierownik kojarzy nam się bardziej z zabawnymi sytuacjami, filmami i czasami "słusznie minionymi", to warto zwrócić uwagę na ich rolę w firmach. Tym bardziej, że kierownicy zespołów w czasach pandemii nie mieli (i nie mają) łatwego zawodowego życia.  

Umieć słuchać i odpuścić

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Pracownicy na nich narzekają, a to oni najczęściej dostają po głowie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Lejba Kohne 2021-09-18 18:08:01

    Nie w Polsce - w Polsce zwala się odpowiedzialność jak najniżej i po łbie dostają robiłem. Manager u nas to nie żaden lider tylko pospolity karbowy.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.