Pracownicy Google chcą, aby firmę wycofano z grona sponsorów parady równości

Czerwiec obfituje w parady równości. W Google pojawiła się tymczasem petycja, by firmę wycofano z grona wspierających przemarsz w San Francisco.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Pracownicy Google chcą, aby firmę wycofano z grona sponsorów parady równości

  • Pracownicy przekonują, że firma robi zbyt mało dla mniejszości seksualnych.
  • Organizatorzy parady w San Francisco już zapowiedzieli, że nie przychylą się do postulatów pracowników.
  • W Polsce temat zaangażowania marek i firm w debaty światopoglądowe też jest obecny. Ostatnio zrealizowano badania na ten temat, wskazują, że Polacy są podzieleni w ocenie takiej aktywności firm.

Google otwarcie zaangażowało się w paradę równości w San Francisco. To jedno z największych miast Kalifornii, mieści się w nim duży oddział Google. Firma popiera organizację przemarszu, który ma odbyć się w amerykańskim mieście w ostatni weekend czerwca. Wspiera go także finansowo jako sponsor.

Około setki pracowników jednak nie chce, by parada odbywała się pod znakiem i ze wsparciem finansowym firmy. Wystosowali petycję do organizatorów parady. Proszą w niej o wyłączenie firmy spośród partnerów przemarszu.

Czytaj też: Gigant internetu z nową usługą w Polsce

Jak donosi agencja ekonomiczna Bloomberg, w petycji pracownicy zwracają uwagę, że polityka internetowego giganta, np. realizowana na platformie wideo YouTube, stoi w sprzeczności z deklarowaną przez firmę wizją. W ich ocenie Google robi zbyt mało, by być na honorowym miejscu jako sponsor parady.

Rzecznik prasowa Google zapewniła w komunikacie wysłanym amerykańskim mediom, że wsparcie firmy dla społeczności LGBT jest, było i będzie realizowane. Odzwierciedla je także wielonarodowa, różnorodna kadra w firmie.

Organizatorzy ustosunkowali się do petycji 26 czerwca, na kilka dni przed paradą. Nie zamierzają rezygnować ze wsparcia firmy z Mountain View. Podkreślili, że Google od lat wspiera ruchy LGBT i nie rozumieją właściwie, dlaczego petycja do nich trafiła.

Temat angażowania się znanych marek w działania mniejszości seksualnych odżywa w czerwcu nie tylko za oceanem. Jest także obecny w Polsce. Czerwiec to miesiąc, który organizacje LGBT wybrały "miesiącem dumy" (ang. Pride Month), w którym aktywnie promują odważne mówienie o swojej seksualności.

W Polsce temat zaangażowania marek odżył w wyniku badania, które w tym miesiącu przeprowadzała agencji mediowa Wavemaker. Pytała Polaków o angażowanie się dużych firm i marek w promocję i aktywność związaną z LGBT. Nasi rodacy raczej nie pochwalają takiego zaangażowania.

CZYTAJ DALEJ »

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.