PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Pracownicy chcieli pracy zdalnej, pracodawcy się obawiali. To się zmienia

Elastyczność miejsca i czasu od dłuższego czasu zajmowała wysokie miejsce na liście oczekiwań pracowników. Czy teraz, gdy zarówno pracownicy, jak i pracodawcy mieli okazję przetestować home office, ich wymagania się zmienią? Rozstrzał opinii jest duży. O poziomie akceptacji modelu home office decyduje specyfika branży, parametry efektywności, osobiste predyspozycje, a nawet sytuacja rodzinna i metraż mieszkania.

Pracownicy chcieli pracy zdalnej, pracodawcy się obawiali. To się zmienia
Pracodawcy, którzy dotychczas byli przeciwni pracy zdalnej, być może zmienią zdanie na jej temat. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Pod koniec marca 2020 r. już 63 proc. polskich pracowników mogło przejść na pracę zdalną – takie dane płyną z sondażu przeprowadzonego przez InsightOut Lab na zlecenie firmy Nexera.
  • Część pracowników zauważyła pozytywne strony pracy zdalnej – elastyczność, oszczędność, brak dojazdów  do biura. Inni pracujący w domu czekają na możliwość powrotu do biura i bezpośredniego kontaktu ze współpracownikami.
  • Home office, jak zauważa Paweł Biarda z Nexery, uświadomił niektórym pracodawcom, że ich pracownicy mogą być tak samo lub bardziej efektywni, bez względu na to, gdzie  wykonują obowiązki służbowe.

W badaniu firmy rekrutacyjnej Michael Page „Confidence Index” (IV kwartał 2019) aż 61,5 proc. ankietowanych potwierdziło, że chciałoby od czasu do czasu pracować zdalnie, a 71 proc. badanych doceniłoby elastyczny czas, w jakim może wykonywać obowiązki. Tymczasem wiele firm, które mogły sobie na taki tryb pracy pozwolić, nie godziło się na tego typu rozwiązania.

Zdalni - uprzywilejowani

– Dotychczas pracownicy uznawali możliwość pracy zdalnej jako cenny benefit, gwarantujący elastyczność w wyborze czasu i miejsca pracy. Niejednokrotnie podkreślali, że możliwość zdalnego wykonywania obowiązków zawodowych umożliwiłaby im połączenie pracy z obowiązkami domowymi lub pasją. W Raporcie płacowym Hays 2020 możliwość pracy elastycznej została wskazana przez profesjonalistów jako najważniejsze świadczenie pozapłacowe. Jednak w wielu firmach taki benefit nie był możliwy do wdrożenia lub pracodawcy nie zgadzali się na tego typu rozwiązania. W niektórych organizacjach home office był opcją wykorzystywaną sporadycznie i w wyjątkowych sytuacjach, po uprzedniej zgodzie przełożonego. Bardzo często nie była to jednak praktyka unormowana w regulaminie pracy – mówi Marta Tobiasz, ekspert Hays Poland.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Pracownicy chcieli pracy zdalnej, pracodawcy się obawiali. To się zmienia

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Aneta_23 2020-04-24 01:00:13

    Jeśli z powodu aktualnego stanu epidemiologicznego szukają państwo zabezpieczeń mających za zadanie ochronę osób pracujących przy obsłudze klienta, warto rozważyć zainwestowanie w osłony z płyty plexi lub przyłbice bhp. Zachęcam do sprawdzenia oferty firmy maglo.com.pl Pozdrawiam i życzę zdrowia

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.