Rośnie liczba pracodawców, którzy chcą wdrożyć docelowo model hybrydowy - taka deklarację złożyło trzech na pięciu pracodawców (59 proc.). To o 14 pkt proc. więcej niż w czerwcu 2021 r. Z kolei model pracy wyłącznie zdalnej nie został wskazany przez żadną firmę.

- 30 proc. pracodawców, którzy deklarują przejście na hybrydowy model pracy, decyzję dotyczącą liczby dni spędzonych w biurze i w domu pozostawia swoim pracownikom.
- Drugim najczęściej wdrażanym modelem hybrydowym są maksymalnie dwa dni pracy zdalnej w tygodniu - tak deklaruje 28 proc. pracodawców.
- Na podium zestawienia (21 proc.) jest również tryb trzech dni pełnienia obowiązków zawodowych poza biurem.
Z raportu Cushman & Wakefield wynika, że 30 proc. pracodawców, którzy deklarują przejście na hybrydowy model pracy, decyzję dotyczącą liczby dni spędzonych w biurze i w domu pozostawia swoim pracownikom. To wzrost o 3 pkt proc. w porównaniu do poprzedniego badania.
Drugim najczęściej wdrażanym modelem hybrydowym są maksymalnie dwa dni pracy zdalnej w tygodniu - tak deklaruje 28 proc. pracodawców. Na podium zestawienia (21 proc.) jest również tryb trzech dni pełnienia obowiązków zawodowych poza biurem.
Jeden oraz cztery dni pracy zdalnej w tygodniu wskazane zostały przez odpowiednio 11 proc. i 10 proc. respondentów wskazujących model hybrydowy jako preferowany.
Czytaj też: Oczekiwania pracowników są coraz większe. Pracodawcy mogą mieć z nimi problem
Blisko 27 proc. respondentów wskazało tradycyjny model pracy jako docelowy, 3/4 z nich dopuszcza wykonywanie obowiązków służbowych zdalnie w wyjątkowych sytuacjach.
Model pracy wyłącznie zdalnej nie został wskazany przez żadnego respondenta.
- Pracownicy firm z całej Polski, w których polityka pracy hybrydowej nie została jeszcze wdrożona oficjalnie, a spójna i przejrzysta komunikacja na ten temat nie istnieje, mówią nam, że najgorsza jest niepewność - komentuje Joanna Szczepańska, associate, workplace strategy, office agency, Cushman & Wakefield.
Wybór należy do pracowników
Ciekawym wnioskiem, płynącym z prowadzonych przez Cushman & Wakefield badań jest to, że ponad 1/3 firm, która wdrożyła hybrydowy model pracy, pozwala pracownikom na pełną autonomię w wyborze miejsca wykonywania obowiązków zawodowych.
- Są to samo-organizujące się społeczności oparte o zmienność. Potrzeba rozwoju, więzi, autonomii, komfortu fizycznego, satysfakcji z pracy, bycia skutecznym jest taka sama zarówno w biurze, jak i w domu, dla managerów wysokiego szczebla i dla osób na początku kariery zawodowej. Będąc w biurze zależy nam na indywidualnej pracy w skupieniu, a z kolei pracując z domu nadal chcemy nawiązywać i utrzymywać bliskie więzi ze współpracownikami, co w powszechnym rozumieniu jest domeną pracy w biurze. Najważniejsza jest możliwość wyboru, a motywacja do pracy płynie z poczucia sensu i pozytywnego doświadczenia - mówi Joanna Szczepańska.


KOMENTARZE (0)