PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Pracodawcy mają poważny problem. Muszą coś zrobić, nim będzie za późno

Statystyczny pracujący Kowalski jest coraz mniej zaangażowany w swoją pracę. Powinien to być sygnał ostrzegawczy dla pracodawcy, który na tym traci. I to sporo.

  • Autor: jk
  • 28 lis 2021 0:01
Pracodawcy mają poważny problem. Muszą coś zrobić, nim będzie za późno
Pod pojęciem "niezaangażowanego pracownika" kryją się osoby, które negatywnie mówią o swojej firmie, są gotowe zmienić pracę, gdy nadarzy się ku temu okazja i nie są skłonne do działania w imię firmy (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Wyniki „Badania zaangażowania polskich pracowników za pierwsze półrocze 2021” firmy Kincentric pokazują, że w Polsce mamy coraz więcej niezaangażowanych pracowników.
  • Odsetek zupełnie niezaangażowanych pracowników stanowi niemal 25 proc. To więcej niż na świecie, gdzie jest to 14 proc. pracowników.
  • Co więcej, spadkowi zaangażowania pracowników w Polsce towarzyszy obniżenie nastrojów.

- W trakcie pierwszych miesięcy pandemii COVID-19 badaliśmy na całym świecie doświadczenia pracowników i ocenę działań ich pracodawców. Polacy wyróżniali się znacząco niższym przekonaniem, że w razie trudnej sytuacji mogą liczyć na pomoc pracodawcy - podkreśla Magdalena Warzybok, dyrektor zarządzająca firmy badawczo-doradczej Kincentric Poland.

Jak bardzo jest źle? Wyniki „Badania zaangażowania polskich pracowników za pierwsze półrocze 2021” pokazują, że w Polsce mamy coraz więcej niezaangażowanych pracowników. Odsetek zupełnie niezaangażowanych stanowi niemal 25 proc. - to więcej niż na świecie, gdzie jest to 14 proc. pracowników. Warto wyjaśnić, że pod pojęciem "niezaangażowanego pracownika" kryją się osoby, które aktywnie negatywnie mówią o swojej firmie, są gotowe zmienić pracę, gdy nadarzy się ku temu okazja i nie są skłonne do działania w imię firmy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Tymczasem, jak wskazuje Magdalena Warzybok, zaangażowany pracownik chętnie pozytywnie mówi o swoim pracodawcy i jest jego aktywnym ambasadorem, wiąże z nim swoją przyszłość i podejmuje wysiłek na rzecz powodzenia firmy.

- Nasze analizy jednoznacznie pokazują, że inwestycja w zaangażowanie pracowników ma wysoki zwrot w wynikach biznesowych organizacji, pomaga ograniczać koszty wynikające z niższej absencji, rotacji, wypadkowości czy pracy złej jakości, ale przede wszystkim zwiększa poziom innowacji, satysfakcji i utrzymania klientów. Koreluje także z większą dynamiką wzrostu sprzedaży czy rentownością biznesu - dodaje dyrektor zarządzająca Kincentric Poland.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Pracodawcy mają poważny problem. Muszą coś zrobić, nim będzie za późno

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Ktos 2021-11-30 13:21:27

    Trudno sie angazowac skoro obecnie drugi miesiac pracuje za 80% pensji ( choc z wolnymi piatkami ), nowi pracownicy ktorzy za duzo nie potrafia maja pensje podobne lub wyzsze niz ja po prawie 10 latach pracy, biuro wiecznie narzeka i widac jak malo sami sie angazuja. Praca to nie hobby, nie robie tego dla przyjemnosci. Przychodze do pracy zeby pracowac w zamian za wynagrodzenie. Jedyna motywacja by robic cos lepiej dla pracodawcy sa pieniadze. Za klepanie po ramieniu rachunkow nie oplace.

    • Gree 2021-12-01 07:45:17

      HRy i tzw. Coache wypierają takie, ich zdaniem, negatywne podejście, bo za to im płacą. Za brednie o samorealizacji, owocowych czwartkach i spełnieniu w pracy. Co najbardziej absurdalne dla mnie - pociskają uparcie te pierdoły tym, których praca generuje firmie faktyczny zysk. Logika to największy wróg, bo dla nich czymś obrazoburczym i nie do pomyślenia wręcz jest fakt, że przytłaczająca większość ludzi pracuje dla pieniędzy. I to pieniądze w ogromnym stopniu wpływają na wydajność i zadowolenie z wykonywanej pracy. Kolejnym absurdem jest, że firma zamiast podnieść płace, woli zatrudnić więcej propagandzistów, samemu pośrednio stwarzając swój "poważny problem". U mnie w mieście tajemnicą poliszynela jest, że aby dostać sensowną podwyżkę i awans, należy na przynajmniej rok przejść do konkurencji, a następnie wrócić. Na HRowaniu się nie znam, ale takie podejście dla mnie jest co najmniej dziwne, bo branża ewoluuje w ekspresowym tempie, a wielu ogarniętych ludzi zwyczajnie już nie wraca.

    • taktojest 2021-12-04 17:00:05

      Raz widziałem swietny rysunkowy komiks na ten temat (po angielsku). Szef mowi: co mam zrobić, żebyś lepiej pracował? Pracownik: Płac mi więcej. Szef: Ale może jakieś owocowe czwartki, albo dodatkowa opieka medyczna? Pracownik: Chcę po prostu więcej pieniędzy. Szef: Tak wiem, ale chodziło mi o coś... bardziej opłacalnego dla mnie, a nie dla ciebie.

  • JohnQ 2021-11-30 08:09:24

    Buahahahaha. Najpierw to ja chciałbym zobaczyć zaangażowanie pracodawcy w poprawę mojego zaangażowania. Od 3 mcy czekam na decyzję w sprawie zmiany nazwy stanowiska i ciągle słyszę ze prezes zbiera informacje.

  • Oliwia 2021-11-28 15:53:56

    Zaangażowanie na umowie śmieciowej? Za psie pieniądze? Odprowadzać składki tylko po to aby świętym krowom ze służb mundurowych żyło się coraz lepiej? Szukajcie frajerów gdzie indziej bo i Ukraińcy też już się spostrzegli że się ich wykorzystuje

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.