PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Pracodawcy coraz chętniej sięgają po benefity kulturalne

• Jak wynika z raportu GUS, przeciętny Polak przeznacza na kulturę zaledwie 2,7 proc. całości swoich wydatków.
• Jednocześnie wzrasta liczba firm oferujących pozapłacowe benefity związane z kulturą.

  • Autor: jk
  • 12 lip 2016 14:35
Pracodawcy coraz chętniej sięgają po benefity kulturalne
Nieco ponad 1/3 Polaków zwraca uwagę na odstresowującą atmosferę, która panuje w kinie. (Fot. Mat. pras.)
REKLAMA

Według raportu TNS Polska z 2015 roku, zaledwie 16 proc. respondentów powyżej 15. roku życia odwiedziło teatr przynajmniej raz w roku, natomiast jedynie 2 proc. ankietowanych obejrzało w tym czasie więcej niż 3 przedstawienia. Okazuje się jednak, że istnieje również niemała grupa Polaków, którzy wykazują zainteresowanie dostępną na rynku ofertą teatralną - 3 na 10 ankietowanym zależy na częstszym oglądaniu aktorów na żywo.

Dla prawie połowy respondentów, którzy deklarowali chęć częstszych wizyt w teatrze, największą przeszkodą jest wysoka cena biletów. Co trzeci uczestnik sondażu TNS Polska narzeka natomiast na zbyt małą ilość wolnego czasu, a nieco ponad 1/4 wskazuje trudności z dojazdem jako czynnik przesądzający o braku uczestnictwa w sztukach teatralnych. A szkoda, bo jak udowodnili badacze, udział w wydarzeniach kulturalnych ma znakomity wpływ na nasze zdrowie – przeciwdziała depresji i sprawia, że ludzie są bardziej zadowoleni z życia.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Benefity pozapłacowe: Rynek w Polsce rośnie. I mocno się zmienia

- Ludzie, biorąc udział w wydarzeniach kulturalnych integrują się ze sobą, a już wielokrotnie udowodniono, że ci, którzy są częścią bardziej ścisłej i licznej siatki społecznej radzą sobie lepiej niż samotnicy – tłumaczy Justyna Gmurek-Lewandowska, psychoterapeutka z poradni psychologicznej „Statek”.

- Wizyta w teatrze to nie tylko ciekawa propozycja na spędzenie wieczoru w gronie przyjaciół lub rodziny, ale również doskonały sposób na zrelaksowanie się i odpoczynek po pracy – mówi Anna Gornostaj, dyrektor warszawskiego Teatru Capitol.

Chętniej chodzimy do kina

Polacy zdecydowanie częściej niż w teatrze zażywają kultury w kinie. Jak podaje Millward Brown, w 2015 roku w Polsce sprzedano 45 mln biletów, co stanowi prawie 5-milionowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Spory wpływ na tę tendencję ma atrakcyjna oferta kin i organizowane przez nie akcje promocyjne, umożliwiające nabycie biletów po okazyjnej cenie.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pracodawcy coraz chętniej sięgają po benefity kulturalne

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.