27 proc. firm po zakończeniu pandemii planuje nadal korzystać z systemów do zarządzania i monitorowania pracy zdalnej - wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego „Nowoczesne technologie w przedsiębiorstwach przed, w trakcie i po pandemii COVID-19”.

- Polski Instytut Ekonomiczny przygotował raport "Nowoczesne technologie w przedsiębiorstwach przed, w trakcie i po pandemii".
- Raport wyraźnie pokazuje, że koronawirus na stałe zmieni sposób patrzenia na biznesowe zastosowanie nowoczesnych technologii.
- Niemal wszyscy badani, bez względu na wielkość przedsiębiorstwa oraz sektor, wskazali, że na stałe będą wykorzystywać nowoczesne systemy komunikowania się na odległość.
- Nowoczesne technologie okazały się bardzo użyteczne w funkcjonowaniu przedsiębiorstw w dobie lockdownu, ale nie wszystkie firmy w równym stopniu takie rozwiązania wykorzystują. Podobnie jest z kompetencjami cyfrowymi pracowników, których poziom często bywa niewystarczający, mimo coraz większej obecności narzędzi cyfrowych w życiu społecznym - komentuje Katarzyna Dębkowska, kierownik zespołu foresightu gospodarczego Polskiego Instytutu Ekonomicznego.
Z raportu PIE dowiemy się, że przed ogłoszeniem pandemii 47 proc. firm wysoko oceniło swój stan wykorzystywania nowoczesnych technologii, 54 proc. podobnie oceniało wykorzystanie ich w komunikowaniu się z klientami, natomiast 73 proc. przyznało, że w ogóle nie inwestowało w nowoczesne technologie.
Ci ostatni, gdy tylko wybuchła pandemia zdanie musieli zmienić bardzo szybko. Bowiem raport PIE wskazuje, że w czasie pandemii już ponad 90 proc. polskich firm wykorzystywało nowoczesne technologie. 70 proc. sięgnęło po nowoczesne form komunikacji z klientami, a 10 proc. dużych firm wprowadziło systemy do zarządzania pracą zdalną (nie korzystając z nich wcześniej).
Także I edycja badania firm „KoronaBilans MŚP, przeprowadzona na zlecenie Krajowego Rejestru Długów, pokazała, że epidemia zmieniła priorytety inwestycyjne firm. Co drugi przedsiębiorca planujący inwestycje w ciągu najbliższych trzech miesięcy (54,5 proc.) chce przeznaczyć środki na zakup nowych sprzętów, a blisko co trzeci (31,8 proc.) - zainwestować w systemy IT (strony, aplikacje, sklepy on-line).


KOMENTARZE (0)