PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Praca zdalna zwiększa efektywność? To zależy

18 proc. pracowników stwierdziło, że praca z domu wpłynęła pozytywnie na ich efektywność, a 37 proc. z nich nie zauważyło zmiany w porównaniu z wykonywaniem obowiązków w siedzibie firmy. Z drugiej strony niemal co trzecia spytana osoba (29 proc.) przyznała, że odczuła spadek efektywności przy home office.

  • Autor:jk
  • 16 kwi 2020 11:21
Praca zdalna zwiększa efektywność? To zależy
Praca z domu wiąże się z wieloma trudnościami (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Wśród trzech najczęściej pojawiających się trudności, z jakimi borykają się zdalni pracownicy, znalazło się ograniczenie możliwości pracy zespołowej, brak możliwości realizacji niektórych zadań zdalnie i zarządzanie rozproszonym zespołem.
  • Praca nad sobą, nauka organizacji czasu i samodyscypliny to z kolei plusy zaistniałej sytuacji.
  • Ponadto w wyniku przejścia na pracę zdalną pracownicy poznali lepiej działanie wielu programów, aplikacji i narzędzi internetowych, z których wcześniej nie korzystali.

Praca z domu wiąże się z wieloma trudnościami – taki wniosek płynie z sondażu zleconego przez firmę Nexera. Problemy mogą dotyczyć szczególnie tych pracowników, którzy do tej pory nie byli na home office – aż 57 proc. badanych przyznało, że nigdy nie skorzystało takiej możliwości.

Po czterech tygodniach, od kiedy firmy zaczęły przestawiać się na pracę zdalną, ponad połowa respondentów stwierdziła, że pracuje tak samo lub bardziej efektywnie niż będąc w miejscu pracy – 37 proc. nie zauważyło różnicy, a 18 proc. uznało, że ich wydajność wzrosła. Blisko 30 proc. ankietowanych dostrzegło jednak pogorszenie wydajności swoich działań.

Praca zespołowa w sieci

Wśród trzech najczęściej pojawiających się trudności, z jakimi borykają się zdalni pracownicy, znalazło się ograniczenie możliwości pracy zespołowej (29 proc. respondentów uznało, że jest to jedno z głównych wyzwań), brak możliwości realizacji niektórych zadań zdalnie (27 proc.) i zarządzanie rozproszonym zespołem (27 proc.). Innymi, nieco mniej uciążliwymi problemami okazały się przekazywanie wiedzy pracownikom i uczenie ich nowych umiejętności, ograniczone możliwości konsultacji działań lub zadań, pozyskanie nowych klientów i kontrahentów czy utrzymanie relacji z klientami i interesariuszami.

Czytaj też: Koronawirus a praca zdalna. Jak zarządzać rozproszonym zespołem?

– Wiele z codziennych działań, składających się na sprawne funkcjonowanie firmy, do tej pory odbywało się za pomocą sieci. Tym bardziej w czasie, gdy zaleca się pracę zdalną, internet jest głównym narzędziem pozwalającym wykonywać swoje obowiązki pracownikom z wielu branż. Z naszego badania wynika, że pracownicy mają najmniej problemów z organizowaniem i przeprowadzaniem spotkań kreatywnych z zespołem (19 proc.) oraz przeprowadzaniem rekrutacji i wdrażaniem pracowników (16 proc.) - mówi Piotr Wieczorkiewicz, członek zarządu ds. operacji w firmie Nexera, pierwszym w Polsce operatorze hurtowym światłowodowej sieci dostępowej o dużej skali.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Praca zdalna zwiększa efektywność? To zależy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zuzka 2020-04-16 14:01:41

    Ostatnio widziałam fajne zestawy ułatwiające pracę zdalną tech-media.pl/katalogi/Zestawy-dla-pracownikow.pdf

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.