PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Praca zdalna w badaniu Kantar TNS. Obraz bardzo pozytywny

Pracodawcom ciężko sprostać wymaganiom młodych pracowników, w tym pokoleniu Y. To nowe pokolenie chce być mobilne, nie daje się uziemić i jasno mówi o swoich potrzebach. Dla milenialsów praca stacjonarna równa się praca syzyfowa. Według badań Kantar TNS 95 proc. osób mających doświadczenie w pracy zdalnej ocenia ją pozytywnie.

  • Gabriel Paździor
    GP
  • 3 sty 2019 18:50
Praca zdalna w badaniu Kantar TNS. Obraz bardzo pozytywny
Według badań Kantar TNS, 95 proc. osób mających doświadczenie w pracy zdalnej ocenia ją pozytywnie. (fot. Jean-Etienne Minh-Duy Poirrier/flickr.com/CC BY-SA 2.0)
REKLAMA

Rozwój technologii i zmieniający się styl pracy dają początek nowym trendom na rynku. Nie bez powodu hasła takie jak coworking, biura satelickie czy praca zdalna silnie zyskują na popularności. Benefity pozapłacowe i szybki Internet przestają być wyróżnikiem nowoczesnego pracodawcy. Współczesny pracownik oczekuje od przedsiębiorstwa czegoś więcej, na przykład elastyczności, ponieważ chce mieć wpływ na to, gdzie, jak i ile pracuje.

Polska znajduje się na czele potencjalnej rewolucji w sposobie pracy i swobodnego łączenia jej z życiem prywatnym. Aby sprostać wymaganiom dzisiejszych cyfrowych nomadów z generacji Y i powoli wkraczającej na rynek generacji Z pracodawcy prześcigają się w coraz to korzystniejszych warunkach zatrudnienia. Tym bardziej, że do 2025 roku to właśnie te pokolenia będą stanowiły aż 75 proc. siły roboczej na świecie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Przestrzeń coworkingu HubHub (fot. materiały prasowe)
Przestrzeń coworkingu HubHub (fot. materiały prasowe)

- Przywiązanie pracownika do firmy buduje się oferowaniem mu możliwości ciągłego rozwoju, poczuciem sensu wykonywanych przez niego obowiązków oraz zapewnieniem elastyczności godzin i miejsca pracy. Podstawowe znaczenie w zrozumieniu potrzeb milenialsów odgrywa więc umiejętność spojrzenia na zawodową rzeczywistość z ich punktu widzenia. To klucz do sukcesu każdej firmy - mówi Piotr Grabowski, biz dev menager w HubHub - międzynarodowej sieci coworkingowej.

Czytaj też: 9 branż, w których króluje praca zdalna

Biorą, ale też dają

Według tegorocznych badań Kantar TNS 95 proc. osób mających doświadczenie w pracy zdalnej ocenia ją pozytywnie. Mobilna praca wpływa także na ogólne zadowolenie z pełnionego obowiązku i chęć pozostania w firmie "na dłużej". Satysfakcja młodych ludzi z wykonywania zadań rośnie, gdy mają możliwość niestacjonarnego trybu pracy. W zamian wykazują się większym zaangażowaniem i wzmożoną efektywnością. Właśnie dlatego coraz więcej firm decyduje się na zatrudnianie freelancerów, których charakteryzuje chęć poszukiwania nowych doświadczeń i nawiązywania kontaktów w wielu społecznościach.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Praca zdalna w badaniu Kantar TNS. Obraz bardzo pozytywny

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.