Organizacja zdalnej pracy wymaga od kadry zarządzającej i pracowników większych kompetencji zarówno twardych jak i miękkich - wynika z raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

- Jednym z minusów pracy zdalnej jest większa dyspozycyjność pracowników i zatarcie się różnicy między życiem zawodowym i prywatnym.
- Aż 43 proc. osób pracujących zdalnie częściej niż przed pandemią pracowało w nadgodzinach, 47 proc. - częściej niż przed pandemią odpisywało na służbowe maile po godzinach pracy, a 34 proc. - częściej niż przed pandemią odbierało służbowe telefony po godzinach pracy.
- Potrzebne są zmiany w prawodawstwie, które mogą pomóc w sprostaniu wyzwaniom związanych z równowagą miedzy życiem zawodowym a prywatnym i zdrowiem pracowników zdalnych.
PARP opublikowała raport, przedstawiający zalety i wady pracy zdalnej z perspektywy pracowników, pracodawców oraz gospodarki.
Wyniki badań pokazały, że mimo wielu pozytywnych aspektów jak oszczędność czasu na dojazdy do pracy, niższe koszty funkcjonowania biura, praca zdalna miała niekorzystny wpływ na zdrowie psychiczne kadry czy work-life balance.
[ZOBACZ CAŁY RAPORT W DZIALE MULTIMEDIA]
Wysoka efektywność pracy zdalnej
Autorzy raportu, powołując się na badania Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej, napisali, że wprawdzie od wybuchu pandemii COVID-19, odsetek pracodawców nastawionych negatywnie do wykonywania obowiązków zawodowych z domu zmalał z 27,6 proc. do 11,7 proc., jednak ok. 37 proc. pracodawców zaznaczyło, że taki system jest niekorzystny dla integracji i współpracy zespołów.

Wysoko jednak oceniana jest efektywność pracy zdalnej. Zdaniem 92 proc. pracodawców jest ona dobra lub bardzo dobra. Firmy cieszy też ograniczenie kosztów podróży służbowych(81 proc. pozytywnych wskazań) i utrzymanie poziomu wynagrodzeń (71 proc. pozytywnych wskazań)
Minusy pracy zdalnej

KOMENTARZE (0)