- Autor: GP
- •30 mar 2017 12:58
Zgodnie z najnowszym badaniem organizacji Future Workplace, praca zdalna ma bardzo wiele zalet. Można się również spodziewać, że w przyszłości coraz więcej osób będzie pracować spoza biura.

• Przez długi czas panowało przekonanie, że pracownik zdalny ma mniejszy kontakt z zespołem. Nowe badanie organizacji Future Workplace, które przeprowadzono w 12 krajach przeczy takiemu obrazowi.
• Okazuje się, że osoby pracujące zdalnie są bardziej zadowolone z tego, jak mogą godzić życie zawodowe z prywatnym, a także bardziej lojalne wobec pracodawcy.
• Dla Jima Krugera, pracującego dla Polycomu, praca zdalna jest przykładem ewolucji form zatrudnienia do jakiej należy przyszłość.
Jak wynika z marcowego badania Banku Światowego, w Polsce tylko 6 proc. Polaków pracuje zdalnie. Zdecydowanie pod tym względem prześcigają nas Szwedzi i Duńczycy - wśród nich nawet 15 proc. aktywnych zawodowo osób pracuje z domu.
Hernan Winkler z Banku Światowego przestrzega jednak, że praca z domu naraża na wykluczenie społeczne i trudności z dostosowaniem się. - Choć internet kreuje ogromne możliwości, istnieje ryzyko pogłębienia problemu wykluczenia społecznego - zaznacza we wstępie do raportu prezes Banku.
Czytaj też: Globalne zaangażowanie pracowników słabnie
- Istnieje przekonanie a nawet stygmatyzacja, że pracownik zdalny jest odłączony od zespołu - mówi Jeanne Meister z Future Workplace. - Nasze badanie pokazało, że nie jest to prawdą. Osoby pracujące zdalnie są często bardziej społeczni, aktywni, często też wypracowują mocniejsze relacje społeczne niż tradycyjnie pracujący - wyjaśnia.
Badanie o którym wspomina Meister - "Twarz pracy zdalnej" (z ang. The Human Face of Remote Working)- zostało przeprowadzone na grupie ponad 25 tys. pracowników z 12 krajów, m.in. z USA, Kanady, Brazylii, Japonii, Wielkiej Brytanii, Indii, Singapuru, Niemiec, Australii i Chin.
Praca zdalna ma plusy
Z badania przeprowadzonego przez Future Workplace wynika, że praca zdalna wpływa lepiej na możliwość pogodzenia życia prywatnego z zawodowym (70 proc. ankietowanych na to wskazało). Zwiększa również lojalność pracowników wobec pracodawcy.


KOMENTARZE (1)