- Autor: GP
- •28 wrz 2017 9:00
Dla higieny pracy zatrudnionych na odległość ważne jest, by nie zostali odcięci od zespołu, by wysłuchano ich propozycji i by mieli do dyspozycji narzędzia ułatwiające im pracę.

- Tematem pracy zdalnej interesują się największe marki świata, a także takie organizacje jak Światowe Forum Ekonomiczne (WEF).
- Pracę zdalną umożliwiła rewolucja internetu i towarzysząca jej możliwość natychmiastowej komunikacji.
Dane z najpotężniejszej gospodarki świata nie kłamią. Amerykańska organizacja Global Workplace Analytics w lipcu informowała, że przez 10 ostatnich lat liczba amerykańskich firm zatrudniających zdalnych pracowników wzrosła o 110 proc.
Ten trend potwierdzają też analizy Instytutu Gallupa, który badając lata 2016 i 2017 na amerykańskim rynku pracy dowiódł, że 43 proc. pracujących Amerykanów wykonuje obowiązki zdalnie, jeśli wymusza to na nich sytuacja.
Za jedną z zalet pracy zdalnej Światowe Forum Ekonomiczne uważa łączenie ludzi różnych kultur, zwłaszcza jeśli są od siebie daleko fizycznie. Poza tym praca zdalna nie odciąża infrastruktury transportowej w miastach.
Czytaj też: Biznes a cyfrowa transformacja
Oto kilka porad, które sugeruje pracodawcom portal TechRepublic (techrepublic.com).
Po pierwsze zabezpieczenia socjalne
Nie można ukrywać, że wraz z pracą zdalną istnieje pokusa zatrudniania ludzi na umowach śmieciowych. Amerykanie mają nawet na tę formę relacji pracownik-pracobiorca specjalną nazwę: gig economy. Jej największą wadą są braki zabezpieczeń socjalnych dla pracowników, w tym ubezpieczeń zdrowotnych.
Tolu Olubunm z przytoczonego już WEF sugeruje, by wyzbyć się takiego podejścia do pracujących zdalnie lub zleceniobiorców. - Fakt, że pracownik pracuje zdalnie, musi iść w parze z zabezpieczeniem socjalnym - mówił dla portalu TechRepublic. - Rządy, firmy muszą uwzględnić taki postulat i nigdy nie jest za późno, by to zrobić.
Po drugie poprawna koordynacja zespołu
Amy Freshman, dyrektor ds. przestrzeni i kultury pracy w ADP, sugeruje zapewnić pracującym zdalnie podobne warunki wyrażania opinii, co ich koledzy w siedzibie firmy. - Przy mieszanym zespole trzeba zawalczyć o poczucie pracowników zdalnych, że są należycie wysłuchani - mówiła Freshman. - Polecam w takich sytuacjach sięgać po więcej niż telefon. Skype, rozmowy wideo to dobre rozwiązania.


KOMENTARZE (1)