PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Praca z ludźmi nie jest wymarzoną profesją. Zmiana zajęcia to tu codzienność

  • Autor: AT
  • 25 sie 2022 13:45

Praca z klientami to pod wieloma względami jeden z najbardziej wymagających obszarów świata zawodowego. Stając na pierwszej linii kontaktu z firmą, pracownicy mierzą się często z nieprzewidzianymi pytaniami dotyczącymi usług czy produktów, ludzkimi emocjami i oczekiwaniami różnorodnych osób. W związku z tym potencjał mobilności zawodowej osób pracujących bezpośrednio z klientami jest wyższy niż w reprezentatywnej grupie z różnych specjalizacji.

Praca z ludźmi nie jest wymarzoną profesją. Zmiana zajęcia to tu codzienność
37 proc. osób pracujących bezpośrednio z klientami szuka nowej pracy (fot. freepik)
REKLAMA
  • Ponad połowa pracowników obsługi klienta ma do czynienia ze stresującymi sytuacjami w kontaktach z klientami w swojej codziennej praktyce.
  • Bezpośrednia praca z klientami wymaga różnorodnych specyficznych umiejętności. Ponad 2/3 badanych przyznaje, że wśród kluczowych cech w ich fachu znajdują się cierpliwość oraz opanowanie.
  • Potencjał mobilności zawodowej osób pracujących bezpośrednio z klientami jest stosunkowo wysoki. Wysokie jest również zapotrzebowanie na takich pracowników. Tylko między majem i lipcem br. kierowano do nich 35 500 ofert zatrudnienia.

Praca z klientami to pod wieloma względami jeden z najbardziej wymagających obszarów świata zawodowego. Czas wakacyjnych wyjazdów to obok świątecznego szału zakupowo-turystycznego drugi okres, w którym pracownicy zajmujący się obsługą klienta przeżywają szczególną próbę. Stając na pierwszej linii kontaktu z firmą, mierzą się oni z często nieprzewidzianymi pytaniami dotyczącymi usług czy produktów, ludzkimi emocjami i oczekiwaniami różnorodnych osób.

Czytaj też: Puste półki w sklepach. Braki kadrowe doskwierają pracodawcom i klientom

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zespół Pracuj.pl przeprowadził badanie wśród 528 specjalistów zajmujących się bezpośrednim kontaktem z klientami, m.in. sprzedawców, kasjerów, pracowników recepcji i sekretariatów czy też osób zatrudnionych w gastronomii. Ich odpowiedzi są szczególnie ciekawe w kontekście inflacji i mających miejsce obecnie zmian gospodarczych. Pracownicy obsługi klienta muszą bowiem z jednej strony mierzyć się z reakcjami Polaków na rosnące ceny usług czy produktów, a z drugiej ze zmieniającą się siłą nabywczą własnej pensji.

Cierpliwość, opanowanie i kreatywność najważniejszymi cechami w pracy z klientem

Bezpośrednia praca z klientami, choć stereotypowo uważana za mniej prestiżowe zajęcie, wymaga od pracownika posiadania różnorodnych specyficznych umiejętności. Szczególną rolę odgrywają w niej zwłaszcza kompetencje miękkie. Potwierdzają to wyniki badania Pracuj.pl. Ponad 2/3 badanych przyznaje, że wśród kluczowych cech w ich fachu znajdują się cierpliwość wobec klientów oraz opanowanie w trudnych sytuacjach. To cechy, które szczególnie wyróżniają się na tle innych. Na trzecim miejscu znalazła się kreatywność w nieprzewidzianych sytuacjach (31 proc.).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Praca z ludźmi nie jest wymarzoną profesją. Zmiana zajęcia to tu codzienność

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA