PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Praca w sprzedaży: Storytelling pomoże poprawić wyniki?

Do lamusa odchodzą maile z ofertami, których każdy z klientów otrzymuje tonę dziennie. Na nic zdają się namawiania, promocje czy oferty specjalne. Poprzez tego typu działania nie wyróżnimy się na rynku. Jak więc to zrobić?

Praca w sprzedaży: Storytelling pomoże poprawić wyniki?
Zastosowanie storytellingu angażuje uwagę, jak i emocje, przenosi klienta w tryb wyobrażeniowy. (fot. pixabay)
REKLAMA

Stwórzmy porywającą historię. Technika ta pozwala uniknąć sprzedaży „frontowymi drzwiami”, a więc bezpośredniego i mozolnego namawiania oraz przekonywania klientów do produktu czy usługi. Zastosowanie storytellingu angażuje uwagę, jak i emocje, przenosi klienta w tryb wyobrażeniowy. Efektem tego jest zbudowanie przezeń własnych wniosków w oparciu o usłyszaną historię. To klient sam zgłosi się, aby transakcję sfinalizować.

Taką mamy rzeczywistość biznesową w kraju, że z dystansem podchodzimy do zapewnień i obietnic. Cenimy przede wszystkim własne wnioski, podpierając się co najwyżej opiniami rodziny czy znajomych. De facto jednak podejmujemy decyzję samodzielnie. Decydujemy o tym, co jest wartościowe, a na co nie zwracamy uwagi. Dlaczego tego nie wykorzystać w działaniu?

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Zastosowanie storytellingu angażuje uwagę, jak i emocje, przenosi klienta w tryb wyobrażeniowy - uważa Robert Zych, współwłaściciel firmy szkoleniowej Kontrakt OSH i autor książek, m.in. "Klient w centrum uwagi". (fot. mat.pras.)
- Zastosowanie storytellingu angażuje uwagę, jak i emocje, przenosi klienta w tryb wyobrażeniowy - uważa Robert Zych, współwłaściciel firmy szkoleniowej Kontrakt OSH i autor książek, m.in. "Klient w centrum uwagi". (fot. mat.pras.)

Pozwólmy klientowi na wyciągnięcie własnych wniosków. Dajmy mu władzę i poczucie kontroli nad działalnością. Pokażmy problem, rozwiązanie i korzyści w realnym kontekście. Nie namawiajmy, nie zapewniajmy, a dajmy zadziałać wyobraźni naszego kontrahenta.

Jak zatem zbudować obraz, który w ciągu kilku minut pozwoli rozbudzić zainteresowanie klienta? Postarajmy się aby historia zawierała w sobie następujące ogniwa:

Problem

Opisując problem, z którym boryka się na co dzień nasz klient, zagadnienie, które spędza mu sen z powiek, zwiększamy szanse na to, że utożsami się z nim w 100%.

Rozwiązanie

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Praca w sprzedaży: Storytelling pomoże poprawić wyniki?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Kamil - manager 2016-07-21 12:11:47

    Uwielbiam czytać artykuły Roberta Zycha. Uczestniczyłem w jego szkoleniach, a rady, które daje, wdrażam w codzienne życie biznesowe. Jak dla mnie profesjonalny coach. Nie samozwańczy młodziak, a prawdziwy specjalista.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.