PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Praca w biurze po pandemii. Co się zmieniło?

Po wielu miesiącach pracy w domach coraz więcej pracowników wraca do biur z szeregiem nowych przyzwyczajeń i oczekiwań. Wszystko odbywa się na nowych, podyktowanych lockdownem zasadach. Biura muszą to uwzględniać. Co dokładnie się zmieniło i jak sprostać wynikającym z tego wyzwaniom?

Praca w biurze po pandemii. Co się zmieniło?
(Fot. Shutterstock)
REKLAMA

Otwarta przestrzeń biurowa: plusy i minusy


Czas pracy spędzony w prywatnych, domowych przestrzeniach pomógł nam wszystkim zauważyć nowe potrzeby pracownika XXI wieku. Dostrzeżenie wad i zalet home office znacząco wpływa na projektowanie przestrzeni biurowych.
Praca we wspólnej przestrzeni, w większej grupie ludzi to pomysł z początku XX wieku. Jak wiele innowacji, tak i ta, przypłynęła do nas zza oceanu. Głównym założeniem wprowadzenia takiego modelu umiejscawiania pracowników w firmie, był ukłon w stronę potrzeb komunikacyjnych. Łatwiej się porozumieć przebywając w tym samym (nawet jeśli dużym) pomieszczeniu, niż biegać po korytarzach i pokojach.

Ta zaleta otwartych, wieloosobowych przestrzeni biurowych pozostaje aktualna do dziś, podobnie jak możliwość elastycznego łączenia stanowisk w zespoły, czy możliwość bardziej efektywnego zagospodarowania powierzchni. Jednak lata praktyki pokazują, że nie brak tu także minusów. Do najważniejszych zalicza się problemy z koncentracją, nadmierny hałas czy problemy z doborem optymalnej temperatury w pomieszczeniu. Mimo że mamy nadzieję, że najgorszy czas pandemii już za nami, nie da się jednak ukryć, że dodała ona do tej listy jeszcze kilka zagadnień. Wśród nich prawdopodobnie najważniejsze: troska o bezpieczeństwo pracowników i potrzeba zachowania prywatności. Po wielu miesiącach pracy z domu ludzie wracają do biur z nowymi opiniami i oczekiwaniami. Jak wynika z badań JLL „Shaping Human Experience”, tylko niewiele ponad jedna trzecia pracowników chce ponownie pracować 100% stacjonarnie, z biura.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Cały artykuł czytaj tutaj

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Praca w biurze po pandemii. Co się zmieniło?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.