PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Praca telemarketera w Polsce budzi politowanie? Są duże pokłady empatii

• 39 proc. osób nie lubi rozmawiać z telemarketerami, a 20 proc. lubi.
• 44 proc. osób toleruje ich jednak, bo rozumieją, że na tym polega ta praca.

  • Autor: JP
  • 22 lis 2016 18:27
Praca telemarketera w Polsce budzi politowanie? Są duże pokłady empatii
44 proc. osób toleruje telemarketerów, bo taką mają pracę. (Fot.: mat. pras.)
REKLAMA

Kontakt z telemarketerami budzi różne uczucia. Na pytanie „Czy lubi Pan/Pani rozmawiać z telemarketerami?” jedynie 20 proc. respondentów odpowiedziało twierdząco, podczas gdy „Nie” padło z ust 39 proc. ankietowanych. Takie wnioski wynikają z raportu „Po drugiej stronie słuchawki. Wizerunek branży call center w oczach rozmówców” firmy Telmon.

Źródło: Telmon
Źródło: Telmon

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W Polsce nie brakuje opracowań dotyczących pracy w call center, widzianej z perspektywy samych konsultantów. Jednak mało kto decyduje się na przebadanie sposobu postrzegania telemarketerów przez osoby odbierające od nich telefony.

– Praca nad zmianą wymaga zadawania trudnych pytań. Podjęliśmy się przeprowadzenia badania, które w założeniu miało nam dać obraz społecznego odbioru zawodu telemarketera – wyjaśnia Artur Kapacki, prezes call center Telmon.

Choć daleko nie wszyscy reagują entuzjazmem na telefon od telemarketerów, do duża część klientów wykazuje zrozumienie dla ich pracy. Tak przyznało aż 44 proc. ankietowanych. Tylko w 19 proc. przypadków telemarketerzy budzą wyraźną niechęć lub irytację.

Źródło: Telmon
Źródło: Telmon

57 proc. ankietowanych deklaruje brak zaufania do telemarketerów. Tylko 18 proc. ufa telemarketerom, a co czwarty badany ufa niektórym konsultantom.

Źródło: Telmon
Źródło: Telmon

– Wyniki badania pokazują, że w warstwie emocjonalnej odbiór działań telemarketingowych jest oceniany raczej neutralnie. Z jednej strony wśród respondentów widać duże pokłady empatii skierowanej do dzwoniących konsultantów, z drugiej strony klienci coraz mocniej zaznaczają swoje oczekiwania czy wręcz wymagania – komentuje ekspert Customer Contact Center, menedżer i trener Maciej Buś.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Praca telemarketera w Polsce budzi politowanie? Są duże pokłady empatii

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • yxyxy 2016-11-24 18:50:13

    Telemarketing nie ma sensu. Konsultanci już dawno przesiedli się na infolinie ew. przedłużanie umów.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.