PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Praca po południu mniej efektywna. Jak zwiększyć wydajność pracowników?

Odpowiednia organizacja pracy w firmie może zwiększyć wydajność pracowników. Przykładowo najtrudniejsze zadania powinny być wykonywane rano, kiedy pracownik jest najbardziej wypoczęty.

Praca po południu mniej efektywna. Jak zwiększyć wydajność pracowników?
Pracodawcy powinni nakłaniać pracowników do odpowiedniej dawki odpoczynku, snu, zdrowego jedzenia i aktywności fizycznej (fot.pixabay.com)
REKLAMA

• Co trzeci pracownik ma problem z efektywną pracą po południu.

• Odpowiednia organizacja pracy w firmie może mieć pozytywny wpływ na wydajność pracowników.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Drobne zmiany w firmie mogą zwiększyć wydajność pracy.

• Najtrudniejsze zadania powinny być wykonywane rano.

• Natomiast spotkania powinny się odbywać między godz. 11 a 15, kiedy efektywność pracowników jest największa.

Odpowiednia organizacja pracy w firmie może mieć pozytywny wpływ na wydajność pracowników. Nie chodzi o rewolucyjne zmiany, tylko o drobne usprawnienia – mówi Małgorzata Czernecka, psycholog, prezes zarządu Human Power. Przykładowo, najtrudniejsze zadania powinny być wykonywane rano, kiedy pracownik jest najbardziej wypoczęty, a spotkania powinny się odbywać między godz. 11 a 15, kiedy efektywność jest największa. Pracodawcy powinni też nakłaniać pracowników do odpowiedniej dawki odpoczynku, snu, zdrowego jedzenia i aktywności fizycznej.

Czytaj też: Odpowiednia dieta zwiększa efektywność pracowników

– Współczesne organizacje działają według paradygmatu „szybciej i więcej”. Przeciętny menadżer uczestniczy w trzech spotkaniach dziennie, co daje 15 godzin spotkań tygodniowo. Odbiera również około 100–200 e-maili dziennie, do tego dochodzą telefony od klientów i zapytania od współpracowników – mówi Małgorzata Czernecka. – To rodzi naturalne pytanie o sposób, w jaki pracujemy. Za co organizacje płacą swoim pracownikom? Za bycie w stanie ciągłego rozproszenia czy za efektywną pracę?

W 2015 roku przeciętny Polak przepracował w ciągu roku 1963 godziny, podczas gdy średnia dla krajów OECD wyniosła 1766 godzin. Z raportu „Praca, moc, energia w polskich firmach”, przygotowanego przez Human Power, wynika, że ponad 46,4 proc. pracowników w polskich firmach pracuje przez wiele godzin, nie robiąc sobie żadnych przerw. Niemal dwóch na trzech pracowników jada posiłki w dłuższych odstępach czasu niż zalecane przez dietetyków trzy godziny, zaś więcej niż jeden na trzech jada niezdrowe zupy instant lub dania gotowe i fast foody.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Praca po południu mniej efektywna. Jak zwiększyć wydajność pracowników?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA