PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Pracownicy chcieli pracy zdalnej, pracodawcy się obawiali. To się zmienia

Elastyczność miejsca i czasu od dłuższego czasu zajmowała wysokie miejsce na liście oczekiwań pracowników. Czy teraz, gdy zarówno pracownicy, jak i pracodawcy mieli okazję przetestować home office, ich wymagania się zmienią? Rozstrzał opinii jest duży. O poziomie akceptacji modelu home office decyduje specyfika branży, parametry efektywności, osobiste predyspozycje, a nawet sytuacja rodzinna i metraż mieszkania.

Pracownicy chcieli pracy zdalnej, pracodawcy się obawiali. To się zmienia
Pracodawcy, którzy dotychczas byli przeciwni pracy zdalnej, być może zmienią zdanie na jej temat. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Pod koniec marca 2020 r. już 63 proc. polskich pracowników mogło przejść na pracę zdalną – takie dane płyną z sondażu przeprowadzonego przez InsightOut Lab na zlecenie firmy Nexera.
  • Część pracowników zauważyła pozytywne strony pracy zdalnej – elastyczność, oszczędność, brak dojazdów  do biura. Inni pracujący w domu czekają na możliwość powrotu do biura i bezpośredniego kontaktu ze współpracownikami.
  • Home office, jak zauważa Paweł Biarda z Nexery, uświadomił niektórym pracodawcom, że ich pracownicy mogą być tak samo lub bardziej efektywni, bez względu na to, gdzie  wykonują obowiązki służbowe.

W badaniu firmy rekrutacyjnej Michael Page „Confidence Index” (IV kwartał 2019) aż 61,5 proc. ankietowanych potwierdziło, że chciałoby od czasu do czasu pracować zdalnie, a 71 proc. badanych doceniłoby elastyczny czas, w jakim może wykonywać obowiązki. Tymczasem wiele firm, które mogły sobie na taki tryb pracy pozwolić, nie godziło się na tego typu rozwiązania.

Zdalni - uprzywilejowani

– Dotychczas pracownicy uznawali możliwość pracy zdalnej jako cenny benefit, gwarantujący elastyczność w wyborze czasu i miejsca pracy. Niejednokrotnie podkreślali, że możliwość zdalnego wykonywania obowiązków zawodowych umożliwiłaby im połączenie pracy z obowiązkami domowymi lub pasją. W Raporcie płacowym Hays 2020 możliwość pracy elastycznej została wskazana przez profesjonalistów jako najważniejsze świadczenie pozapłacowe. Jednak w wielu firmach taki benefit nie był możliwy do wdrożenia lub pracodawcy nie zgadzali się na tego typu rozwiązania. W niektórych organizacjach home office był opcją wykorzystywaną sporadycznie i w wyjątkowych sytuacjach, po uprzedniej zgodzie przełożonego. Bardzo często nie była to jednak praktyka unormowana w regulaminie pracy – mówi Marta Tobiasz, ekspert Hays Poland.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Pracownicy chcieli pracy zdalnej, pracodawcy się obawiali. To się zmienia

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Aneta_23 2020-04-24 01:00:13

    Jeśli z powodu aktualnego stanu epidemiologicznego szukają państwo zabezpieczeń mających za zadanie ochronę osób pracujących przy obsłudze klienta, warto rozważyć zainwestowanie w osłony z płyty plexi lub przyłbice bhp. Zachęcam do sprawdzenia oferty firmy maglo.com.pl Pozdrawiam i życzę zdrowia

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA