PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Praca hybrydowa okazała się zbyt wielkim wyzwaniem dla firm. Oto przyczyna

Firmom dużo łatwiej jest pójść w jedną lub w drugą stronę (pracy zdalnej lub z biura - red.). Hybryda wymaga większych nakładów, również inwestycyjnych - mówi Artur Skiba, prezes firmy Antal. - Pojawiają się pytania o powierzchnię biurową – czy ją trzymać, czy zredukować, a także pytanie o zapewnienie narzędzi do pracy – czy pracodawca powinien zadbać o nie w obu miejscach pracy. Jest wiele znaków zapytania, na które będziemy wciąż szukać odpowiedzi. Rozwiązania prawne, nad którymi nasz ustawodawca pracuje, powinny to ułatwić – dodaje Skiba.

Praca hybrydowa okazała się zbyt wielkim wyzwaniem dla firm. Oto przyczyna
Firmy dużo chętniej wysyłają pracowników na pracę zdalną niż na początku pandemii (Fot. Shutterstock)
REKLAMA

Z najnowszego badania Antal i Cushman & Wakefield wynika, że w ciągu roku (z 30 proc. do 35 proc.) wzrosła liczba pracowników, którzy nie odczuwają monitoringu ze strony przełożonego. Znacznie zmniejszyła się liczba tele- i wideokonferencji, które w pierwszych miesiącach pandemii były formą kontroli 45 proc. pracowników. Obecnie doświadcza ich 34 proc.

– Menedżerowie monitorują inaczej pracę zatrudnionych – w sposób bardziej dojrzały – mówi Artur Skiba, prezes firmy Antal. – Widzimy też, że firmy dużo chętniej wysyłają pracowników na pracę zdalną w porównaniu do tego, co miało miejsce na początku pandemii. Wtedy połowa firm była na to gotowa, teraz nawet 75 proc. pracodawców umożliwia pracę zdalną lub hybrydową. Zaufanie rośnie w miarę upływu czasu po obu stronach – dodaje.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Najchętniej z domu pracowaliby milenialsi. 4 na 10 jest w stanie całkowicie zrezygnować z wizyt w biurze lub ograniczyć je do minimum. Czy to oznacza, że home office znajdzie się na liście oczekiwań w tej grupie?

– On już się wpisał – podkreśla Artur Skiba. – Jak już wspomniałem, aż 3/4 firm umożliwia w jakimś stopniu home office. Co nie zmienia jednak faktu, że na razie zdalnie pracuje niecałe 40 proc. firm, zatrudniających specjalistów i menedżerów. Kolejną grupą są spółki, które pracują całkowicie z biura, z kolei hybrydę umożliwia najmniejsza grupa – dodaje.

– Firmom dużo łatwiej jest pójść w jedną lub w drugą stronę. Hybryda wymaga większych nakładów, również inwestycyjnych. Pojawiają się pytania o powierzchnię biurową – czy ją trzymać, czy zredukować, a także pytanie o zapewnienie narzędzi do pracy – czy pracodawca powinien zadbać o nie w obu miejscach pracy. Jest wiele znaków zapytania, na które będziemy wciąż szukać odpowiedzi. Rozwiązania prawne, nad którymi nasz ustawodawca pracuje, powinny to ułatwić – wyjaśnia Skiba.

O tym, czego nauczyła nas praca zdalna, w jaki sposób wpłynie ona na relacje współpracowników z szefami i czy liderzy zdali test z zarządzania rozproszonym zespołem mówi Artur Skiba w materiale wideo.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Praca hybrydowa okazała się zbyt wielkim wyzwaniem dla firm. Oto przyczyna

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.