PARTNER PORTALU partner portalu

Praca biurowa czy home office - co wybierzemy po pandemii?

Sytuacja pandemii wirusa SARS-CoV-2 na całym świecie sprawiła, że na nowo zaczęto myśleć o pracy zdalnej w domowym zaciszu. Okazało się, że praca zdalna nie musi negatywnie wpływać na efektywność i zaangażowanie pracowników. Czy spojrzenie na pracę zdalną zmieni się po pandemii?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca biurowa czy home office - co wybierzemy po pandemii?

  • Według ankiety przeprowadzonej przez portal Pracuj.pl, 61 proc. zatrudnionych w pandemii pracowało zdalnie, ale większość wolałaby pracę w trybie mieszanym.
  • Czeka nas większa automatyzacja, robotyzacja i przeniesienie wielu sfer życia, w tym pracy do świata wirtualnego.
  • Kluczem do sukcesu jest elastyczność i regularna komunikacja z pracownikami.

Musimy przyzwyczaić się do tego, że zagrożenie ze strony wirusa SARS-CoV-2 będzie nam jeszcze długo towarzyszyć. 

W związku z obecną sytuacją ostatnie tygodnie wiele osób spędziło w swoich domach i pracowało zdalnie. Pod koniec kwietnia większość respondentów Pracuj.pl wykonywała pracę w modelu HomeOffice – 39 proc. deklarowało realizację zadań w pełni poza siedzibą firmy. Kolejne 21 proc. wykonywało pracę w modelu mieszanym. Prawie 80 proc. badanych zadeklarowało, że nawet po pandemii chciałoby mieć możliwość pracy zdalnej kilka razy w miesiącu.

Spółka Emitel niemal jednocześnie przeszła w tryb pracy zdalnej. W ciągu zaledwie 12 godzin blisko 500 pracowników spółki weszło w zupełnie nowy tryb pracy, co było sytuacją bez precedensu w ponad 50-letniej historii Emitela.

- W takich chwilach niesamowicie istotna jest sprawna i regularna komunikacja do pracowników. Przekazywanie instrukcji i decyzji, informowanie o sytuacji zdrowotnej w firmie, jest niezbędne w sytuacji, gdy pracownicy świadczą pracę w rozproszeniu. Na szczęście rozwiązanie home office wprowadziliśmy w firmie już kilka lat temu. Praca zdalna sprawdzała się, nie obserwowaliśmy żadnych problemów w organizacji pracy – mówi Andrzej Kozłowski, prezes Emitela.

Okazało się to też bardzo wygodne dla pracowników spółki, którzy chwalili je m.in. w corocznym badaniu zaangażowania. Dlatego przejście na zdalny tryb pracy nie zaskoczyło pracowników spółki, bo wielu z nich miało ten mechanizm przećwiczony w praktyce. Narzędzia informatyczne, dostęp zdalny do wszystkich systemów umożliwia do tej pory sprawną pracę całej firmy, a blisko 100 proc. korespondencji, umów i innych dokumentów można sygnować podpisem elektronicznym.

- Analizując pracę na przestrzeni ostatnich tygodni, jeżeli chodzi o jakość i efektywność, wyniki wcale nie odbiegają od tych sprzed pandemii. Oczywiście ucierpiały projekty rozwojowe, a pracownikom brakuje bezpośrednich kontaktów w ramach zespołów. Utrzymanie zaangażowania i wysokiej motywacji w takich sytuacji jest ważnym zadaniem dla menedżerów i zespołu HR – podkreśla prezes Emitela.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

znaczna większość woli tradycyjnie 2020-05-24 01:43:51

"Praca biurowa czy home office - co wybierzemy po pandemii?" - Co za durne pytanie, każdy z utęsknieniem powróci do wygodnej pracy biurowej aniżeli do tego zdalnego telepania się, na odległość. Dom to miejsce dla obowiązków domowych jak gotowanie, sprzątanie, pranie, prasowanie oraz czas dla rodziny na budowanie relacji, rozmawianie, granie w gry, nie ma takiej opcji, by jedno w drugim zawrzeć, bo jest powiedzenie, jak się wszystko na raz chciałoby robić to się w końcu nic dobrze nie zrobi. Skoro nie przenosimy naszego domu do miejsca pracy, to dlaczego mamy przenosić miejsce pracy do domu? Logiczne, tak mi się wydaje.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.