Praca bankowców: Zamrożone pensje, nierealne plany i nadmierna presja

• Rosnące wymagania, nierealne plany sprzedażowe, a do tego zamrożone wynagrodzenia i poczucie zagrożenia utratą stanowiska – taki obraz pracy w bankach wyłania się z wyników badania "Jak się pracuje w bankach?" przeprowadzonego przez Bankier.pl.
• Bankowcy przyznają, że spotykają się z rosnącą presją na sprzedaż i obawiają się o swoją zawodową przyszłość.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca bankowców: Zamrożone pensje, nierealne plany i nadmierna presja

– Bankowcy odczuwają obciążenia wynikające z nacisku na efektywność działania, a jednocześnie skarżą się na zamrożenie wynagrodzeń. 56 proc. ankietowanych twierdzi, że w okresie ich zatrudnienia na danym stanowisku płace pozostały na tym samym poziomie – wskazuje Michał Kisiel, analityk Bankier.pl. Podwyżki odczuło 24 proc. respondentów, a spadek wynagrodzenia – co piąty.

Ostatnie miesiące obfitowały w doniesienia o zwolnieniach grupowych w działających w Polsce instytucjach, ale trend ograniczania kosztów jest wyraźnie widoczny w sektorze już od co najmniej kilku lat. W 2016 roku ruszyła kolejna fala zwolnień w sektorze. O planie zmniejszenia liczby etatów poinformował m.in. Getin Bank, Deutsche Bank i Raiffeisen Polbank.

Banki tłumaczą swoje ruchy dodatkowymi obciążeniami związanymi z podatkiem bankowym i koniecznością obniżenia kosztów. Istotną rolę odgrywają także zmieniające się preferencje klientów, którzy coraz rzadziej korzystają z tradycyjnych placówek.

Presja na wyniki

Respondenci w przeważającej większości deklarują, że od zatrudnienia w banku wzrosły wymagania dotyczące pracy na ich stanowisku. 79 proc. badanych twierdzi, że w tym czasie obciążenie zadaniami się zwiększyło, a aż 82 proc. przyznaje, że wzrosły oczekiwania dotyczące wyników pracy (plany sprzedażowe, narzucane wyniki).

Czytaj też: Banki zwalniają, zatrudniają i dobrze płacą. Paradoks?

– Na ten moment 100 proc. planu w roku 2016 odpowiada około 250 proc. tego, czego wymagano jeszcze w 2012 roku – wskazał jeden z badanych zajmujący się obsługą klientów z sektora MSP. Tego rodzaju głosy powtarzały się w uwagach formułowanych przez ankietowanych wskazujących np. na dwucyfrowe wzrosty zakładane przez przełożonych w planach sprzedaży.

Dwie trzecie badanych twierdzi, że spotkało się z nadmierną presją przełożonych na wyniki. 64 proc. wskazało na narzucanie nierealnych planów i zakresów zadań, 37 proc. miało także do czynienia z publicznym wskazywaniem pracowników, którzy osiągają niedostateczne wyniki.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.