PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Poznać firmę od podszewki. To klucz do dobrego szkolenia

Rynek ma to do siebie, że gdy jest przepełniony klienci stają się z jednej strony coraz bardziej wymagający, a z drugiej ciężej przykuć ich uwagę i zaskoczyć produktem, usługą czy oferowanym rozwiązaniem. Tendencje te widać również w branży szkoleniowej, w której widać swego rodzaju przesycenie i wyczerpanie dotychczasowych modeli i technik przekazywania wiedzy i doświadczenia. Klienci oczekują innowacji, programów szkoleniowych tworzonych zgodnie z indywidualnymi potrzebami własnych organizacji. Czy firmy szkoleniowe znalazły już sposób, jak odpowiedzieć na te potrzeby?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Poznać firmę od podszewki. To klucz do dobrego szkolenia

  • Chcąc przeprowadzić szkolenie idealnie dopasowane do realiów i potrzeb organizacji niezbędne będzie zatem wdrożenie trenera w struktury i specyfikę firmy.
  • Proces ten, mimo iż wieloetapowy, przynosi wymierne korzyści zarówno pod względem zmiany zachowań menagerów jak i wskaźników biznesowych.
  • Praca w takim modelu wymaga od obu stron sporej dozy otwartości i zaufania. Z drugiej strony są one przecież podstawą każdej współpracy między partnerami biznesowymi.

Przedsiębiorstwa coraz częściej dostrzegają konieczność ustawicznego kształcenia swoich pracowników, dlatego przeznaczają na ten cel spore budżety. Pracownicy natomiast cenią sobie możliwości rozwoju osobistego i w większości przypadków nie chcą już pracować w organizacjach, które nie inwestują w ich edukację i podnoszenie kwalifikacji.

Jak wynika z badań „Benefity pozapłacowe 2018” przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia, 48 proc. Polaków wybierając pracę bierze pod uwagę możliwości rozwoju i awansu, jakie może zaoferować im potencjalny pracodawca. Dla 38 proc. badanych równie istotnym pozafinansowym benefitem są szkolenia.

Szkolenie tak, ale nie pierwsze lepsze

W efekcie coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której współczesny menadżer odbył w swojej karierze zawodowej dużą liczbę treningów, a firma zainwestowała już spore środki w konkretne programy, aby rozwijać swoich pracowników, zwiększać efektywność poszczególnych działów i rozwiązywać ewentualne problemy w ramach organizacji. Dotarcie do takiej grupy docelowej, która w kwestii programów szkoleniowych ma więc już sama sporo do powiedzenia, nie jest łatwe. Zleceniodawca oczekuje zatem od firm szkoleniowych zrewidowania dotychczasowej oferty i zaproponowania programów w pełni dopasowanych do indywidualnych i aktualnych potrzeb organizacji.

Dawid Stanik (fot. Grupa Nowe Motywacje) Dawid Stanik (fot. Grupa Nowe Motywacje)

Aby odpowiedzieć na takie zapotrzebowanie ze strony klientów niezbędne są m.in. dokładna analiza procesów zachodzących wewnątrz firmy, której pracowników zamierzamy szkolić oraz wnikliwe zapoznanie się ze specyfiką danej organizacji. Aby trener mógł zaproponować szkolenie „skrojone na miarę” firma musi zastosować tzw. politykę open books, czyli udostępnić konsultantowi niezbędne informacje na temat specyfiki swojego działania na wielu płaszczyznach, które składają się na pełny obraz organizacji i pozwalają przeniknąć znacznie głębiej.

Otwórz się przed szkoleniowcem

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.