PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Powszechna i efektywna. Praca zdalna na miarę XXI wieku

Pandemia koronawirusa diametralnie zmieniła podejście pracodawców i pracowników do pracy zdalnej. Sprawiła, że obie strony odkryły, że zdalne formy można upowszechnić w skali, z której do pory nikt nie zdawał sobie sprawy.  I choć obecnie w wielu firmach przywrócono stacjonarną pracę, to wiele wskazuje, że powtórkę "zaliczymy jesienią". Jak więc zarządzać rozproszonym zespołem w sposób odpowiedzialny i przede wszystkim efektowny.

  • Karolina Markowska
    KM
  • 13 sie 2020 20:00
Powszechna i efektywna. Praca zdalna na miarę XXI wieku
Wiosna i pandemia koronawirusa diametralnie zmieniła podejście pracodawców i pracowników do pracy zdalnej (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Z raportu „Elastyczność specjalistów i menedżerów w dobie zmiany", przygotowanego przez agencję Antal oraz Cushman & Wakefield wynika, że przed pandemią co trzeci badany nie mógł pracować zdalnie w swej organizacji.
  • Podczas epidemii w Polsce 54 proc. specjalistów i menedżerów pracowało w pełni zdalnie, a 25 proc. w przeważającej części, bywając od czasu do czasu w biurze. Upowszechnienie się pracy zdalnej w dobie pandemii wpłynęło również na prognozowany wzrost takich możliwości w przyszłości.
  • Choć wielu menedżerów znalazło sposób na stworzenie dobrego modelu współpracy, to nadal jest wiele do poprawy. 

Jeszcze na początku roku praca zdalna była traktowana przede wszystkim jako dodatek motywacyjny lub benefit, z którego pracownicy mogli korzystać cyklicznie.  

- Po pierwsze, jako dodatek stanowił swego rodzaju „dobro luksusowe” – premię, która pozwalała wynagrodzić pracownika na przykład za dobre wyniki pracy lub za staż w danej organizacji. Po drugie, pracodawcy nie zawsze wierzyli pracownikom w ich dobre intencje, czy to związane z efektywnym zarządzaniem własnym czasem z domu, czy też obawiali się, że do poufnych danych firmowych mogą mieć dostęp osoby trzecie, które akurat przebywają z pracownikiem w miejscu, skąd pracuje – wyjaśnia Marek Wróbel, partner zarządzający w firmie Optiveum.  

Z raportu „Elastyczność specjalistów i menedżerów w dobie zmiany", przygotowanego przez agencję Antal oraz Cushman & Wakefield wynika, że przed pandemią co trzeci badany nie mógł pracować zdalnie w swej organizacji. 70 proc. uczestników badania w mniejszym lub większym stopniu korzystało jednak z tego rozwiązania. Pracownicy mieli możliwość takiej formy aktywności zawodowej średnio 5 dni w miesiącu, jednak nie wykorzystywali ich w pełni.  

Przeczytaj: Coraz więcej pracy zdalnej. Mniejsza kontrola i zaufanie wzmacniają zaangażowanie

Wiosną nastąpiły diametralne zmiany w postrzeganiu tej formy pracy. Większość firm pracujących na co dzień z biura gorączkowo poszukiwała takich narzędzi technologicznych, które pozwoliłyby im kontynuować pracę w sposób możliwie najbardziej niekolizyjny.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Powszechna i efektywna. Praca zdalna na miarę XXI wieku

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.