PARTNER PORTALU partner portalu

Powstało nowe narzędzie do badania kultury organizacyjnej firmy

Eksperci z firmy doradczej Humanrise, wspólnie z naukowcem z Akademii Leona Koźmińskiego stworzyli Qmatch, czyli narzędzie do badania i projektowania kultury organizacyjnej firm.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Powstało nowe narzędzie do badania kultury organizacyjnej firmy

  • Kultura organizacyjna to temat, który bardzo szybko zyskuje na znaczeniu nie tylko w dużych korporacjach, ale też w małych i średnich przedsiębiorstwach oraz startupach.
  • Podkreśla się, że kultura organizacyjna jest ważna, ale niewiele organizacji wie, jak
    rozpocząć pracę nad jej rozwojem i świadomym kształtowaniem.
  • Teraz w odkrywaniu tego zagadnienia pomóc ma nowe narzędzie dla HR.

- Doradzając firmom i będąc blisko tzw. C-level, stworzyliśmy model oraz narzędzie, które na początek pozwala ilościowo zmierzyć kulturę organizacyjną, a w drugim kroku, w oparciu o liczby, rozpocząć projektowanie obrazu pożądanej kultury, czyli takiej, która wspiera cele strategiczne organizacji - mówi Tomasz Nalewajk, research director w Qmatch.

Qmatch powstał we współpracy z dr. Michałem Białkiem, adiunktem Akademii Leona Koźmińskiego oraz University of Waterloo w Kanadzie. Po stronie biznesu projekt prowadzi psycholog Tomasz Nalewajk, współzałożyciel Humanrise. Prace trwały ponad rok, model został opracowany teoretycznie, a następnie potwierdzony za pomocą badania trafności i rzetelności.

Nowe narzędzie analizuje dane, bazując na dedykowanym algorytmie do analizy kultury organizacyjnej. Badanie ilościowe jest przeprowadzane w formie kwestionariusza online, losowo tworzonego dla każdego respondenta. Dzięki metodzie trudnych wyborów wyniki pokazują, gdzie są kluczowe napięcia oraz różnice w postrzeganiu kultury.

Model pozwala na diagnozę każdej organizacji na 16 poziomach, dzięki temu daje unikalny obraz każdej analizowanej grupy i zachowuje balans pomiędzy granularnością diagnozy, a strategicznym “big picture”. Qmatch umożliwia również zdiagnozowanie kultury organizacyjnej na poziomie zespołów, oddziałów lub innych grup. Takie mikro kultury tworzą kulturę całej organizacji.

- Przeprowadziliśmy wiele projektów konsultingowych w obszarze HR i widzę, że jest ogromna potrzeba mierzenia tego, co wydaje się niemierzalne. Organizacje doceniają silne korzenie biznesowe naszego modelu, bo często teoria mówi jedno, a biznes drugie. Model Qmatch zgrabnie to łączy. Jesteśmy w trakcie finalizacji pierwszych projektów. Bardzo mnie cieszy, gdy widzę, jaka następuje w organizacji zmiana, jeżeli punktem wyjścia są dane, a nie wyłącznie opinie - mówi Tomasz Pietrzak, managing director w Qmatch.

Kultura nadal niedoceniona 

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.