PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Ponad 90 proc. menedżerów widzi korzyści z tej zmiany. Firmy funkcjonują dużo sprawniej

Lockdown zredefiniował znane nam modele pracy i wymusił wprowadzenie wielu rozwiązań, które były niezbędne w czasie pracy z domu. Część tych zmian może być szansą na efektywne zarządzanie również po powrocie do wcześniejszego modelu. Jak zorganizować pracę na nowo i jakie lekcje można wyciągnąć z home office?

  • Autor: AT
  • 5 lip 2021 10:38
Ponad 90 proc. menedżerów widzi korzyści z tej zmiany. Firmy funkcjonują dużo sprawniej
91 proc. managerów dostrzega potencjał wynikający z cyfrowych usprawnień w organizacji pracy (fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • Podczas lockdownu w wielu firmach konieczna była reorganizacja, żeby móc zapewnić łatwy dostęp do wszystkich potrzebnych dokumentów, przepływ pracy czy ustalić zasady zastępstw. Część tych zmian można wykorzystać po powrocie do wcześniejszego modelu.
  • Ważnym elementem organizacji pracy było zarządzanie zastępstwami, w sytuacji gdy np. rodzice musieli z powodów zamknięcia przedszkoli czy żłobków zaopiekować się dziećmi. Doświadczenia te warto przełożyć na sezon urlopowy.
  • Jednym ze sposobów ułatwienia pracy zdalnej było przeniesienie zasobów do chmury, tak aby zapewnić dostęp do potrzebnych plików w dowolnej lokalizacji.

Pandemia koronawirusa zmusiła wiele firm do przejścia w tryb pracy zdalnej, a to wymagało niekiedy szybkiej cyfryzacji i wdrożenia nowych procedur operacyjnych. Pracownicy dostosowali się do nowej sytuacji - 9 na 10 z nich deklaruje, że chciałoby pracować częściowo z domu także po zakończeniu pandemii. 67 proc. ocenia dodatkowo, że praca zdalna nie spowodowała u nich spadku efektywności. Tymczasem wiele firm myśli o powrocie do biur, przynajmniej w modelu hybrydowym.

Lockdown zredefiniował znane nam modele pracy i wymusił wprowadzenie wielu rozwiązań, które były niezbędne w czasie pracy z domu. W wielu firmach konieczna była reorganizacja, żeby móc zapewnić łatwy dostęp do wszystkich potrzebnych dokumentów, przepływ pracy czy ustalić zasady zastępstw na projektach. Część tych zmian może być szansą na efektywne zarządzanie również po powrocie do wcześniejszego modelu.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Efektywne zarządzanie

Jednym z kluczowych wyzwań związanych z pandemią i organizacją pracy w trybie zdalnym było zadbanie o to, żeby zachować ciągłość pracy na projektach. Wymagało to sprawnej komunikacji między pracownikami i skutecznej kontroli managerów, którzy odpowiednio szybko reagują na wszelkie informacje o opóźnieniach, zmianach i postępach prac. Ważnym elementem organizacji pracy było zarządzanie zastępstwami, w sytuacji gdy np. rodzice musieli z powodów zamknięcia przedszkoli czy żłobków zaopiekować się dziećmi.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ponad 90 proc. menedżerów widzi korzyści z tej zmiany. Firmy funkcjonują dużo sprawniej

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.