PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Pomysł na start-up jest ważny, ale trzeba dostosować go do realiów rynkowych

– W dzisiejszych czasach ważna jest otwartość na zmiany. Współczesny biznesmen to nawigator wzburzonych mórz – uważa Wojciech Borczyk, założyciel Incuvo.

REKLAMA

Liczba start-upów w Polsce rośnie lawinowo. Według danych REGON w połowie 2014 roku zarejestrowanych zostało ponad trzy miliony tego typu działalności. Chociaż nie wszystkim udaje się przetrwać, to jednak są tacy, którzy odnoszą sukcesy.

Udało się Monice Żochowskiej, prezes Phenicoptere, która wprowadziła na rynek linię produktów Glov Hydro Demaquillage.

– Kilka lat temu byłam na praktykach w Tasmanii. Tam poznałam doktora, który zaraził mnie fascynacją naturalnymi sposobami pielęgnacji skóry i technologią mikrowłókien. Nigdy nie lubiłam demakijażu, dlatego wpadłam na pomysł, by stworzyć produkt, który zmywałby makijaż samą wodą – dzięki właściwościom mikrowłókien – opowiada.

– Po powrocie do Polski zaczęłam – wraz z moją wspólniczką Ewą Dudzic – pracować nad projektem. Już w pierwszym etapie tworzenia produktu pozyskaliśmy inwestora – AIP Seed Capital. W ciągu jednego roku weszłyśmy do dwudziestu krajów na świecie. Udało nam się pojawić m.in. na rynku kosmetycznym we Francji, choć wszyscy mówili, że jest to niemożliwe – dodaje Żochowska.

Saule Technologies to firma, która pracuje nad komercyjnym wykorzystaniem perowskitów przez stworzenie nowej generacji ogniw fotowoltaicznych. – Mimo że nasza technologia fotowoltaiczna nie jest jeszcze skomercjalizowana, naszym osiągnięciem jest prowadzenie badań – mówi Piotr Krych, prezes Saule Technologies.

– Namówienie naukowca do współpracy to ogromny sukces. Nam się to udało. Być może dlatego, że Olga Malinkiewicz kontynuowała naukę w Hiszpanii, a tam podejście naukowców jest zdecydowanie bardziej innowacyjne niż w Polsce – komentuje Krych.

Coraz większą popularnością cieszy się zniżkowa aplikacja mobilna – Qpony.pl. Co miesiąc odnotowują 200 tys. pobrań. Jak udało odnieść się tak duży sukces?

– Wszyscy lubią korzystać ze zniżek, a firmy uwielbiają się promować, dlatego też postawiliśmy na kupony zniżkowe. Gdy z dwójką przyjaciół zaczynaliśmy z kuponami w wersji papierowych katalogów rabatowych, było ciężko. Jeszcze kilka lat temu Polacy uważali, że korzystanie z rabatów to obciach. Pogląd ten jednak uległ zmianie. Rośnie zainteresowanie zniżkami, wzrasta także znaczenie branży m-commerce, w której działamy – wyjaśnia Tomasz Jabłoński, dyrektor zarządzający firmą Qpony.pl.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pomysł na start-up jest ważny, ale trzeba dostosować go do realiów rynkowych

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.