Rozwijanie cyfrowej gotowości i zdolności osób w wieku 60+ do aktywnego udziału w cyfrowej transformacji jest celem międzynarodowego projektu SeniorVlog. Partnerzy z 5 krajów Unii Europejskiej pracują nad programem szkoleniowym, który ma być sposobem na włączenie seniorów w aktywne tworzenie treści w mediach społecznościowych.

- Projekt ma na celu umożliwienie osobom w wieku 60+ uczestnictwo w wysokiej jakości programie szkoleniowym oraz jego wersji online. Rozwijane będą również umiejętności mentorów wspierających osoby w wieku 60+ w procesie uczenia się – wyjaśnia Ewa Rogalska, dyrektor działu zdrowie i pomoc społeczna w PCG Polska – łódzkiej firmie doradczej koordynującej partnerstwo międzynarodowe.
Dojrzali użytkownicy Internetu – po ukończonym kursie SeniorVlog – nabędą kluczowe umiejętności i kompetencje cyfrowe potrzebne do rozpoczęcia vlogowania. Dzięki temu będą bardziej widoczni w mediach społecznościowych jako dostawcy aktywnych treści.
W planach projektu SeniorVlog jest także przygotowanie badania porównawczego na temat obecności osób starszych w mediach społecznościowych w roli vlogerów/vlogerek w Polsce, we Włoszech, w Portugalii, na Cyprze i w Grecji.
Zobacz: Potrzebujemy ich jak nigdy wcześniej. Bez zmiany podejścia to się nie uda
Podobne tematycznie wyniki badań opublikowano niedawno dla rynku amerykańskiego. Po analizie blisko 350 materiałów video tworzonych przez seniorów i seniorki okazało się, że prawie 3 na 4 filmy przedstawiały starszych dorosłych, którzy przełamywali stereotypy dotyczące wieku, 18 proc. z dystansem podchodziło do słabości związanych z wiekiem, a 11 proc. filmów zwracało uwagę na przypadki ageizmu.
Partnerstwo projektowe SeniorVlog będzie publikowało rezultaty swoich prac i zaproszenia na szkolenia na stronie internetowej projektu: www.seniorvlog.eu.
- Chcielibyśmy pomóc osobom w wieku 60+ być widocznymi w mediach społecznościowych w równym stopniu, w jakim stają się widoczni w naszym otoczeniu na co dzień – dodaje Ewa Rogalska.


KOMENTARZE (0)