PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Przyszłość handlu należy do e-commerce

  • Tomasz Klyta
    TK
  • 13 cze 2018 13:00

Każda firma musi dziś mieć już nie tylko stronę internetową, ale także własną strategię e-commerce. Szacuje się, że wart 40 mld zł, polski rynek e-commerce wciąż się rozwija. Dobry specjalista od handlu elektronicznego jest skarbem. Najlepsi w tej branży mogą liczyć na wynagrodzenie rzędu 35 tys. zł miesięcznie.

Przyszłość handlu należy do e-commerce
Połowa odsłon internetowych pochodzi z telefonów komórkowych. Przez nie prowadzi najkrótsza droga do klienta (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Polski rynek e-commerce wchodzi zdaniem specjalistów w "fazę dojrzałości".
  • Niezależnie od sektora, przedsiębiorstwa muszą rozwijać narzędzie e - commerce oraz m-commerce.
  • Firmy coraz chętniej szukają dobrych marketingowców znających się na handlu elektronicznym.

Firmy i organizacje zajmujące się sprzedażą dóbr i usług zauważyły zmianę zachowań konsumentów. Zmieniają więc filozofię prowadzenia biznesu. Wprowadzają do swoich strategii e-commerce i digital. W dzisiejszych czasach to po prostu konieczność.

- Z jednej strony wynika to z potrzeby uniezależnienia się od tradycyjnego handlu, który musi mierzyć się z pewnymi ograniczeniami, takimi jak na przykład zakaz handlu w niedzielę; z drugiej zaś, aby utrzymać pozycję na rynku trzeba sprzedawać poprzez kanały, które wybierają konsumenci  - tłumaczy Anna Iwanicz z zespołu Digital & e-Commerce firmy rekrutacyjnej Michael Page.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak na filmie SF

Już dawno internet przestał być jedynie miejscem, w którym potencjalni klienci mogą tylko zapoznawać się z katalogiem produktów i usług. Dziś odbywa się tam handel elektroniczny na globalną skalę, a e-commerce to cały, niezwykle rozbudowany system. Jak komentują eksperci: sprzedaż on-line odbywa się za pomocą narzędzi, które znane były dotąd jedynie z filmów science fiction. Chodzi na przykład o sztuczną inteligencję (AI), rozszerzoną rzeczywistość (AR) czy chatboty. Wszystkie one są  w e-commerce wykorzystywane i to nie tylko przez największe firmy.

- Intensywny rozwój technologii to jednocześnie duże wyzwanie dla biznesu i pracodawców. Nowe narzędzia i rozwiązania powstają tak szybko, że trudno jest wszystkim pracownikom za tymi zmianami nadążać. Z tego powodu poszukiwani są specjaliści z szeroką wiedzą digitalową, dobrym zrozumieniem technologii i IT, a także rozwiniętymi kompetencjami interpersonalnymi, którzy będą w stanie budować wzajemne zrozumienie pomiędzy światem biznesu i IT w organizacjach, a przede wszystkim skutecznie odpowiadać na potrzeby i oczekiwania klienta końcowego - dodaje Elżbieta Sobiech, także z firmy Michael Page.

M-commerce i e-commerce

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przyszłość handlu należy do e-commerce

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA