PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Polski rynek e-commerce rozwinął się dzięki pandemii COVID-19

Pandemia przyspieszyła rozwój polskiego rynku e-commerce, ale też mocno obciążyła jego infrastrukturę technologiczną - wynika z opublikowanego w czwartek raportu. Wartość polskiego rynku e-commerce w pandemicznym roku 2020 przekroczyła 100 mld zł - dodano.

  • Autor: PAP/JP
  • 14 paź 2021 11:43
Polski rynek e-commerce rozwinął się dzięki pandemii COVID-19
Wartość polskiego rynku e-commerce w pandemicznym roku 2020 przekroczyła 100 mld zł (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Jak zauważają autorzy opracowania "Chmura w e-commerce w Polsce 2021: wyzwania, trendy, dobre praktyki" wartość polskiego rynku e-commerce w pandemicznym roku 2020 przekroczyła 100 mld zł i była o 40 mld zł większa niż szacowano.
  • Również prognozy na przyszłość są optymistyczne.
  • Powołując się w raporcie na analizy PwC, napisano, że w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce osiągnie poziom 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o aż o 12 procent.

"Najszybciej będzie rosła sprzedaż produktów spożywczych oraz z kategorii zdrowie i uroda. Ponad 74 proc. Polaków i Polek po zakończeniu pandemii utrzyma poziom zakupów internetowych, a 10 proc. go zwiększy" - czytamy w raporcie IDG, Oktawave i Grupy K2.

Jednak, jak zauważają autorzy raportu, szturm, jaki przeżyły sklepy internetowe, nadwerężył ich możliwości technologiczne. Głównym wyzwaniem w sytuacjach nagłego wzrostu ruchu na platformach sprzedażowych okazały się problemy z dostępnością systemów: wydłużony czas ładowania stron (27 proc.) oraz przestoje w funkcjonowaniu platformy (21 proc.), które skutkują nawet porzuceniem koszyka (18 proc.). Zaznaczono też, że konieczność dokupowania serwerów znacząco podniosła wydatki na IT (25 proc.), a niewłaściwie dobrana infrastruktura uwydatniła problemy z bezpieczeństwem (23 proc.).

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Nagły wzrost liczby operacji powoduje, że dobrze radzące sobie na co dzień systemy nie są w stanie wytrzymać obciążenia, a obsługa klienta tonie pod falą zgłoszeń od niezadowolonych klientów. Nie jest o marginalne zjawisko, bo aż 44 proc. sklepów internetowych w Polsce doświadcza przestojów" - napisano w raporcie.

Wskazano, że aż 42 proc. konsumentów jest w stanie zrezygnować z danej marki sklepu po zaledwie jednym złym doświadczeniu, co oznacza utratę klientów i realnych zysków. Część osób decyzyjnych z branży e-commerce ocenia, że godzina przestoju może kosztować od 1000 do 5000 zł (14 proc.), a nawet do 20 tys. zł (10 proc.).

Napisano, że konieczność zapewnienia dostępności oferty sprawiła, że przedsiębiorcy zwrócili się w stronę chmury obliczeniowej. Obecnie - jak czytamy - ponad połowa e-sklepów w Polsce (58 proc.) już korzysta z takiej usługi. Największymi korzyściami z przejścia do chmury - jak wynika z raportu - jest wzrost sprzedaży (40 proc. wskazań) i krótszy time-to-market (30 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowały się: poprawa bezpieczeństwa (26 proc.), stabilności i dostępności platformy (24 proc.) oraz bardziej elastyczne zarządzanie platformą, usługami i aplikacjami (21 proc.).

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polski rynek e-commerce rozwinął się dzięki pandemii COVID-19

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.