Polska Grupa Górnicza uruchamia System Informacji Pracowniczej

Zatrudniająca ponad 43 tys. osób Polska Grupa Górnicza uruchomiła System Informacji Pracowniczej. Każdy pracownik może napisać pytanie dotyczące jego zatrudnienia i otrzyma możliwie szybką odpowiedź. To pierwsze takie rozwiązanie w górnictwie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Polska Grupa Górnicza uruchamia System Informacji Pracowniczej

"Uruchomienie systemu informacji jest wyrazem naszego szacunku dla pracowników. Chcemy, aby otrzymywali oni potrzebne informacje szybko i w sposób profesjonalny, z wykorzystaniem dynamicznie rozwijających się narzędzi informatycznych i technologii komunikacyjnych" - wyjaśnił prezes Polskiej Grupy Górniczej (PGG) Tomasz Rogala.

Największa górnicza spółka chce rozwijać system komunikacji z pracownikami, wykorzystując do tego komputery, smartfony i sieci informatyczne. Najnowsze rozwiązanie umożliwia wszystkim pracownikom zadanie pytania drogą elektroniczną i otrzymanie - tą samą drogą - możliwie szybkiej odpowiedzi od pracodawcy. Pytania mogą dotyczyć m.in. spraw kadrowych, socjalnych czy wynagrodzenia.

"Już w pierwszych dniach działania system cieszył się ogromnym zainteresowaniem - pracownicy zadali około 100 pytań dotyczących np. przepracowanych dniówek, daty nabycia uprawnień emerytalnych, terminu wykonania badań okresowych czy możliwości odbycia dodatkowych kursów i szkoleń" - powiedział rzecznik PGG Tomasz Głogowski.

Do stworzenia Systemu Informacji Pracowniczej wykorzystano działający w PGG od ponad dwóch lat Portal Pracownika, dodając do niego nową funkcjonalność pod nazwą "komunikacja". Portal - po zalogowaniu się do niego z dowolnego komputera - umożliwia pracownikowi sprawdzenie informacji związanych np. ze składnikami jego wynagrodzenia (tzw. paski wypłat), ilością wykorzystanego urlopu czy stażu pracy, od którego zależą rozmaite uprawnienia.

Za pośrednictwem systemu pracownik może zwrócić się też o przygotowanie dokumentów, np. zaświadczenia o zatrudnieniu. Pracownik zgłasza, jaki dokument jest mu potrzebny, a operator systemu informuje go, kiedy i gdzie można go odebrać. W szczególnych sytuacjach dokument będzie przesyłany na wskazany przez pracownika adres.

Pomysłodawcy nowego rozwiązania wskazują, że Elektroniczny System Informacji Pracowniczej to ogromna oszczędność czasu pracowników. Dotychczas uzyskanie potrzebnych informacji kadrowych było możliwe tylko w godzinach pracy administracji, czyli od 7 do 15. Pracownik musiał przyjść do biura osobiście lub zadzwonić. Teraz pytanie można zadać o każdej porze, także w dni wolne od pracy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.