PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Polska branża handlowa niechętnie korzysta z narzędzi cyfrowych w promocji. Efektem niższe zyski i rentowność

Co trzecia firma w Polsce organizuje promocje bez narzędzi cyfrowych. W efekcie osiąga zyski niższe nawet o 21 proc. Takie dane przynosi raport „Optymalizacja i zarządzanie promocją w branży handlowej w Polsce”.

Polska branża handlowa niechętnie korzysta z narzędzi cyfrowych w promocji. Efektem niższe zyski i rentowność
Klasyczne metody organizowania promocji odchodzić będą do lamusa (fot. pixabay.com)
REKLAMA
  • Choć wydatki na promocję w polskich firmach stanowią nawet 20-30 proc. przychodów ze sprzedaży, to niewiele z tych akcji przynosi założone efekty.
  • Blisko połowa pieniędzy na promocje jest marnowana, ponieważ firmom brakuje spójnej strategii w obszarze zarządzania kampaniami – wytyka Maciej Kraus, partner w Movens Capital.
  • Od wykorzystania sztucznej inteligencji, narzędzi modelowania cen i zachowań konsumentów przez sieci handlowe na polskim rynku nie ma odwrotu.


Raport pt. „Optymalizacja i zarządzanie promocją w branży handlowej w Polsce” to efekt badania, jakie wśród przedstawicieli 30 największych sieci handlowych w Polsce przeprowadzili eksperci z SAS Polska i Movens Capital. Raport ten miał z jednej strony pokazać obecne podejście do zarządzania promocjami, z drugiej natomiast wyzwania, które stoją przed firmami w obliczu globalnego rozwoju modelu e-commerce.

Czego o polskiej branży handlowej dowiedzieli się autorzy badania? Po pierwsze tego, że - jak relacjonuje Maciej Kraus, partner w Movens Capital - 60 proc. firm optymalizuje swoje kampanie za pomocą dedykowanych technologii, a co trzecia organizacja uważa, że korzyści z tych działań są wyższe niż koszty.

- Według naszych szacunków wdrożenie systemów optymalizacji i zarządzania danymi pozwoli firmom uniknąć od 40 do 60 proc. strat ponoszonych w wyniku nieefektywnych promocji – mówi Maciej Kraus. Jak podkreśla, choć wydatki na promocję w polskich firmach stanowią nawet 20-30 proc. przychodów ze sprzedaży, to niewiele z tych akcji przynosi założone efekty (czyli w praktyce generuje straty).

– Blisko połowa pieniędzy na promocje jest marnowana, ponieważ firmom brakuje spójnej strategii w obszarze zarządzania kampaniami – podkreśla Maciej Kraus. Jak wyliczyli eksperci skutkiem takiej postawy firmy osiągają zyski niższe nawet o 18 proc. oraz o 21 proc. mniejszą rentowność.

Respondenci badania w większości przyznali, że promocje w ich firmach nie są dobrze przemyślane. Równocześnie mają świadomość, że sporo zbędnej pracy można uniknąć dzięki automatyzacji. Jak wynika z badań, w ponad połowie firm w kampanie zazwyczaj jest zaangażowanych od 5 do 20 osób, zaś do najbardziej czasochłonnych zadań należą dobór produktów do promocji, przygotowanie harmonogramu działań oraz określenie optymalnych cen.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polska branża handlowa niechętnie korzysta z narzędzi cyfrowych w promocji. Efektem niższe zyski i rentowność

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.