PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Polscy studenci tanio się sprzedają. Byle firma była zagraniczna i obiecała wyższą pensję w przyszłości

– W rankingach Bułgarii czy Rosji widzimy znacznie więcej krajowych firm. Wygląda to jakby tamci studenci byli bardziej dumni z pracy dla rodzimej firmy. Z drugiej strony w pierwszej dziesiątce preferencji studentów, co do wyboru pracodawcy zwykle widzimy podstawową wypłatę. Tak jest w Rumunii, Bułgarii, Rosji, ale nie w Polsce. Polscy studenci bardziej oczekują wysokich zarobków w przyszłości – mówi Yves Schneuwly, dyrektor zarządzający w Universum Switzerland & CEE.

Polscy studenci tanio się sprzedają. Byle firma była zagraniczna i obiecała wyższą pensję w przyszłości
– Tym, co wyróżnia Polaków spośród innych narodowości jest bardzo silna orientacja na przyszłość – mówi Yves Schneuwly, dyrektor zarządzający w Universum Switzerland & CEE. (Fot.: mat. pras.)
REKLAMA

Według najnowszego rankingu Universal zachodnie firmy są dla polskich studentów bardziej atrakcyjne niż lokalne. Co takiego oferują?

Yves Schneuwly, dyrektor zarządzający w Universum Switzerland & CEE: – Na polskim rynku pracy zauważamy bardzo duży udział dwóch modeli kariery: tzw. „myśliwych” i „pracowników międzynarodowych”. Zachodnie firmy bardzo często posiadają pożądane przez nich cechy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

„Międzynarodowi” oczywiście dążą do międzynarodowej kariery, a „myśliwi” przykładają dużą wagę do przyszłości i rozwoju. Oboje spodziewają się, że otrzymają swoje szanse raczej w zagranicznej niż polskiej firmie.

Oczywiście może się zdarzyć, że w rzeczywistości to któraś z polskich firm daje większe szanse na międzynarodowy rozwój. Ranking pokazuje tylko oczekiwania.

Czy ta opinia o atrakcyjności zagranicznych firm kiedyś się zmieni?

– Rosja ma Gazprom i Rosatom, Bułgaria placówki państwowe i Bulgaria Air, a Polska np. KGHM albo NBP. Ale w porównaniu do innych rynków w Europie Środkowej i Wschodniej Polacy nie są przywiązani do miejsca. W rankingach Bułgarii czy Rosji widzimy znacznie więcej krajowych firm. Wygląda to jakby tamci studenci byli bardziej dumni z pracy dla rodzimej firmy.

W tej chwili trudno przewidzieć czy trend się zmieni. Myślę, że możemy się spodziewać, że młodzi ludzie pozostaną wierni swoim krajom i będą szukać okazji do pracy na miejscu. Z drugiej strony widzę, że populacja się starzeje.

Jakie globalne trendy można zauważyć na polskim rynku pracy?

– Są pewne podobieństwa i pewne różnice. Sposób myślenia młodego pokolenia jest podobny na całym świecie. Miękkie czynniki, jak work-life balance oraz praca w jakimś sensownym celu są ważne wszędzie, coraz częściej również w Polsce. Na razie polski rynek bardziej skupia się na bezpieczeństwie pracy, ale widzimy wzrost znaczenia tych rzeczy. Jeszcze większego wzrostu spodziewamy się po najmłodszych pracownikach, pokoleniu Z.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

#whyoffice

#whyoffice Biuro to nie tylko adres 15 czerwca 2021 • 09:30
Debata Propertynews.pl, Propertydesign.pl, PulsHR.pl

Partnerzy

logotyp
logotyp
logotyp
logotyp
logotyp

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Polscy studenci tanio się sprzedają. Byle firma była zagraniczna i obiecała wyższą pensję w przyszłości

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • IMHO 2016-08-11 08:43:01

    - Na początek dostanie Pan minimalną krajową ale później może Pan zarobić dużo więcej. - Ok, w takim razie wrócę później. :)

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.