Polscy przedsiębiorcy rzadko widzą szanse biznesowe

Polscy przedsiębiorcy są ostrożni, rzadko widzą szanse biznesowe, a współpracę uznają za zło konieczne. Mają przy tym bardzo wysoką samoocenę - wynika z raportu GEM.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Polscy przedsiębiorcy rzadko widzą szanse biznesowe

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/Puls Biznesu

24 paź 2013 12:10


Jak wynika z opracowania Global Entrepreneurship Monitor (GEM), rodzima przedsiębiorczość w wielu kategoriach jest poniżej średniej unijnej, a w niektórych okupuje ostatnie miejsca - pisze "Puls Biznesu".

Wśród nielicznych pozytywów, Polacy wypadają nieźle, jeśli idzie o deklarowaną chęć założenia firmy. Bardzo wysoko oceniamy też swoją wiedzę biznesową.

Czytaj też: Ufaj, ale sprawdzaj - to pierwsza zasada biznesu

Ale z drugiej strony brak nam umiejętności dostrzegania szans biznesowych - mówi dr Przemysław Zbierowski z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Co więcej - wskazuje współautor raportu - odsetek osób, które je zauważają spadł w latach 2011-12 o ok. 13 proc.

Zaskakująco wysoki jest zakres deklarowanej współpracy między polskimi firmami, ale traktowana jest ona przez przedsiębiorców jako... zło konieczne.

Doskonale wiedzą, że bez kooperacji nie będą w stanie przetrwać, ale gdy osiągną już stabilniejszą pozycję na rynku, zmniejszają natężenie współpracy - tłumaczy Zbierowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.