PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Polscy przedsiębiorcy coraz bardziej zainteresowani rynkami odległymi od UE

  • Autor: PAP
  • 27 gru 2018 10:02

W 2018 r. wzrosło zainteresowanie polskich firm Azją Południowo-Wschodnią czy Afryką. Przedsiębiorcy chętniej też rozmawiali z naszymi przedstawicielami o działalności na terenie Europy” - powiedział prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Tomasz Pisula.

Polscy przedsiębiorcy coraz bardziej zainteresowani rynkami odległymi od UE
Adobe Stock
REKLAMA
  • W 2018 r. Agencja Inwestycji i Handlu uruchomiła 70 zagranicznych placówek.
  • Biura Agencji obsłużyły w 2018 roku ponad 10 tys. zapytań od polskich firm - ponad 3 tys. w Europie, ok. 2 tys. w Ameryce i przeszło 1 tys. w Azji.
  • Zdaniem Tomasza Pisuli polscy przedsiębiorcy coraz bardziej interesują się też rynkiem Azji Południowo-Wschodniej.

"Rok 2018 był pierwszym rokiem działalności Agencji w nowych realiach budżetowych. Skupiliśmy się na jak najszybszym otwarciu zagranicznych biur handlowych. W tym roku kończymy ten proces. W sumie Agencja uruchomiła 70 zagranicznych placówek" - wskazał szef PAIH.

Jak wyliczył zagraniczne biura Agencji obsłużyły w 2018 roku ponad 10 tys. zapytań od polskich firm - ponad 3 tys. w Europie, ok. 2 tys. w Ameryce i przeszło 1 tys. w Azji.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Nowy rok będzie okresem bacznej obserwacji aktualnej sieci i zastanawiania się, czy podjęliśmy słuszne decyzje kadrowe; czy biura, które mamy są w optymalnych lokalizacjach zarówno w obrębie danego kraju, jak i regionu" - mówił Pisula.

Polskie firmy za granicą

Zanaczył, że działalność PAIH jest wynikiem ogólnych zjawisk gospodarczych w Polsce. "Polskie firmy coraz śmielej wychodzą na zagraniczne rynki, a my staramy się ten proces przyspieszać czy ułatwiać". Jak powiedział, w ciągu każdego kwartału zagraniczne placówki Agencji na całym świecie otrzymują ok. 3 tys. nowych zapytań od firm.

"Cieszą nas pierwsze duże projekty w Afryce" - powiedział Pisula. Dodał, że mimo "pewnej bariery niepewności, lęku ze strony polskich firm" przedsiębiorcy, którzy już zdecydują się na działalność w tym rejonie, dobrze sobie radzą.

Wspomniał, że w 2018 r. oddział PAIH w Nairobi pomógł w wejściu na rynek ośmiu polskim firmom z branży budowlanej, meblowej. "Zwiększa się też kenijskie porfolio naszych klientów z sektora medycznego i tele-medycyny. Dzięki współpracy z lokalnymi dystrybutorami, wsparliśmy także sprzedaż takich marek spożywczych, jak Sante. Z kolei do Senegalu trafiają regularnie dostawy polskich jabłek" - powiedział.

Według niego w tym regionie w specyficzny sposób robi się interesy. Głównie ze względu na bariery związane z miejscową biurokracją, ich przełamywanie jest czasochłonne - wyjaśnił.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polscy przedsiębiorcy coraz bardziej zainteresowani rynkami odległymi od UE

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA