Polscy pracownicy żądni awansów. Nie każda branża temu sprzyja

Tylko 18 proc. polskich pracowników jest usatysfakcjonowanych możliwościami awansu w swojej aktualnej pracy. W których branżach są największe, w których nie ma co marzyć o kolejnym szczeblu w zawodowej karierze?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Polscy pracownicy żądni awansów. Nie każda branża temu sprzyja

  • Awans najczęściej kojarzony jest z prestiżem, większym wynagrodzeniem i jeszcze większymi możliwościami zawodowymi. Jego zdobycie motywuje i zachęca do ciężej pracy.
  • Są jednak branże, w których, zdaniem pracowników, mimo wysiłku ciężko o awans.
  • Jak wynika z badań Michael Page, najtrudniej wspinać się po kolejnych szczeblach w usługach dla biznesu. 

Jak wynika z najnowszego badania Confidence Index przeprowadzonego w II kwartale 2018 r. przez firmę rekrutacyjną Michael Page, spośród badanych branż, szanse na zdobycie wyższego stanowiska najwyżej oceniają przedstawiciele sektora finansów (28,9 proc.). Za to najmniej zadowoleni z potencjalnych perspektyw awansowania są osoby pracujące w usługach dla biznesu (13,9 proc.).

Możliwości awansu w aktualnej firmie pozytywnie ocenia również 23,7 proc. reprezentantów sektora dóbr konsumenckich oraz 21,7 proc. przedstawicieli branży technologicznej. Za to mniej optymistycznie do tej kwestii podchodzą pracownicy sektora logistycznego (17,9 proc.) oraz produkcji i przemysłu (15,2 proc).

– Poziom satysfakcji z możliwości awansu w firmach systematycznie rośnie wśród polskich pracowników. Jak pokazuje badanie Michael Page, w II kwartale 2018 r. zadowolonych z tego powodu było 18 proc. badanych, a więc o 3 p.p. więcej niż w poprzednim kwartale. Ponadto, aż 44 proc. ankietowanych przyznało, że spodziewa się, iż w ciągu najbliższego roku zdobędzie wyższe stanowisko - mówi Piotr Dziedzic, dyrektor w firmie rekrutacyjnej Michael Page.

Czytaj też: Rozwój zawodowy, awans: Te umiejętności ułatwią awans w 2018 roku

Duża chęć awansowania wśród polskich pracowników w głównej mierze wynika z potrzeby stałego rozwoju. Jak pokazuje badanie Michael Page, dla Polaków priorytetem w miejscu pracy jest zdobywanie dodatkowych umiejętności. Ten czynnik do zmiany pracodawcy mógłby skłonić ponad połowę (53,9 proc.) ankietowanych.

– Co więcej, ponad 36 proc. respondentów przyznało, że powodem, który zachęca do szukania nowej pracy jest także brak możliwości do rozwoju w obecnym przedsiębiorstwie (36,8 proc.) – dodaje Piotr Dziedzic z Michael Page.

Czy na pewno warto?

Awans najczęściej kojarzony jest z prestiżem, większym wynagrodzeniem i jeszcze większymi możliwościami zawodowymi - jednoznacznie utożsamiany z sukcesem. Niekiedy jednak zdarza się, że długo wyczekiwany i upragniony, okazuje się porażką.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Zeglarz 2018-09-21 10:15:01

To wszystko jedna mafia fify, uefy, mkole i reszta. Czas oczyścić światowy sport z tego śmiecia

IMHO 2018-09-21 07:09:48

Wystarczy sama podwyzka bez awansu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.