Pracodawcy przyznają, że COVID-19 jest zagrożeniem dla zdecydowanej większości prowadzonych przez nich biznesów, jednak 18 procent widzi w nim szansę na rozwój swojej firmy. Epidemia rozwiała obawy o efektywność pracy zdalnej, a kryzys wpłynął pozytywnie na motywację pracowników.

- Pracodawcy są zgodni co do tego, że COVID-19 jest zagrożeniem dla większości prowadzonych przez nich biznesów.
- Z powodu kryzysu u większości pracowników wzrósł poziom motywacji do pracy.
- Zwiększyło się zaangażowanie liderów. Monitorują sytuację COVID-19 i dbają o przekazywanie pracownikom bieżących informacji.
Ekonomiści przewidują, iż recesja gospodarcza może dorównać tej z 1990 roku i być największą w ciągu ostatnich 30 lat. Federacja Przedsiębiorców Polskich oraz Konfederacja Lewiatan szacują straty gospodarcze sięgające 79,3 mld zł. Duża dynamika zmian i brak jednoznacznych analiz związanych z rozwojem wirusa powodują niepewność zarówno wśród przedsiębiorców, jak i pracowników - mówią wyniki badania agencji Insight Lab z Grupy Komunikacja+.
Czytaj: Przez epidemię z rynku zniknie około 2 tys. agencji zatrudnienia
- Czas epidemii i trwającego w związku z nią lockdownu jest szczególnie trudny dla przedsiębiorców - ocenia Ewa Eron-Gorzała, Operations Director w Insight Lab.
- Ponad połowa badanych, którzy prowadzą głównie działalność biurową, musiała ograniczyć dotychczasowe działania, a 1/5 z nich wstrzymać działalność do odwołania. Pracodawcy są zgodni co do tego, że COVID-19 jest zagrożeniem dla większości prowadzonych przez nich biznesów. Firmy poddają się kolejnym restrykcjom, pracują zdalnie, jednak nie pozostaje to bez wyraźnego negatywnego wpływu na ich obawy związane zarówno z sytuacją gospodarczą, osobistą jak i emocjonalną - dodaje.

Pracownicy najbardziej obawiają się o zdrowie swoje i rodziny (75 proc.), w dalszej kolejności o kondycję firm, w których pracują (68 proc.) oraz ryzyka redukcji pensji (53 proc.). Na tym etapie pandemii to pracodawcy są grupą, która bardziej odczuwa utratę stabilności firm. Wstrzymują procesy rekrutacyjne (71 proc.) i ograniczają wydatki.


KOMENTARZE (0)