• 64 proc. kobiet na świecie i tyle samo w Polsce uważa tę cechę za kluczową dla podjęcia pracy lub pozostania u danego pracodawcy.
• Aż 60 proc. firm na świecie posiada programy pozwalające na zdobycie międzynarodowego doświadczenia, ale tylko 22 proc. z nich stara się zwiększyć liczbę kobiet uczestniczących w tych programach.
• 27 proc. Polek wolałoby, aby możliwość zdobycia międzynarodowego doświadczenia miała miejsce zanim założą rodzinę.

Raport „Modern mobility: Moving women with purpose” firmy PwC ujawnia, że szanse na zdobycie międzynarodowego doświadczenia figurują wysoko na liście pożądanych cech pracodawcy. 64 proc. kobiet na świecie i tyle samo w Polsce uważa tę cechę za kluczową dla podjęcia pracy lub pozostania u danego pracodawcy. Dane te potwierdza także raport PwC z 2015 r., „The female millennial: A new era of talent”, które wykazało, że 71 proc. kobiet z pokolenia milenijnego chce podczas swojej kariery zawodowej pracować za granicą.
82 proc. kobiet w Polsce uważa, że możliwość podjęcia międzynarodowego zlecenia, będzie mieć kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju ich karier, a 86 proc. potwierdza, że zdobyte za granicą doświadczenie miało pozytywny wpływ na ich rozwój zawodowy, a także osobisty. Wszystkie panie, które miały okazję pracować dla swojej firmy na kontrakcie za granicą, chciałaby podjąć się kolejnego takiego wyzwania.
Autorzy raportu PwC podkreślają, że jesteśmy świadkami niespotykanego wcześniej zapotrzebowania na zdobywanie międzynarodowego doświadczenia wśród kobiet. Co ciekawe, aż 60 proc. przedsiębiorstw na świecie posiada programy pozwalające na zdobycie międzynarodowego doświadczenia, ale tylko 22 proc. z nich stara się zwiększyć liczbę kobiet uczestniczących w tych programach.
64 proc. pań badanych w Polsce potwierdza, że polityka dotycząca zdobywania międzynarodowego doświadczenia w firmach, w których pracują, nie jest do końca jasna i określona. 64 proc. z nich uważa, że mają takie same szanse na otrzymanie pracy przy zagranicznym projekcie, jak mężczyźni. Co ciekawe, aż 86 proc. badanych panów sądzi, że szanse te są równe.
Macierzyństwo a kariera
Badanie kwestionuje obiegowe opinie, że kobiety, które posiadają rodziny, nie są gotowe do podejmowania w pracy zadań związanych z wyjazdami za granicą. Tylko 27 proc. Polek wolałoby, aby możliwość zdobycia międzynarodowego doświadczenia miała miejsce zanim założą rodzinę.

KOMENTARZE (0)