- Autor: PAP/JS
- •26 mar 2018 20:46
Szczęście pracowników powinno być jednym ze strategicznych celów firm; szczęśliwy pracownik to wyższe zyski - wynika z raportu "Cała Polska tworzy idealne miejsce pracy" firm EY oraz Employer Branding Institute.

- Według Michała Grzybowskiego (partnera EY), firma, która chce podnieść satysfakcję swoich pracowników z wykonywanej pracy, powinna określić swój cel.
- Z kolei według Barbary Zych z Employer Branding Institute, pracownicy powinni odczuwać sens tego, co robią.
- W raporcie zaznaczono, że na satysfakcję pracowników wpływa również atmosfera w pracy.
W raporcie podkreślono, że z badań PracujeBoLubie.pl oraz Sedlak&Sedlak wynika, że ponad 60 proc. Polaków jest nieszczęśliwych w swojej pracy. Zwrócono uwagę, że to jak pracownicy postrzegają swoją pracę, wpływa bezpośrednio na zyski firmy. "Szczęśliwi pracownicy są o 43 proc. bardziej produktywni i aż o 86 proc. bardziej kreatywni" - napisano.
Z raportu wynika, że pracodawca, który chce zwiększyć satysfakcję swoich pracowników, powinien zadbać m.in. o ich zdrowie. "Niestety w Polsce ten elitarny klub to tylko 3 proc. pracodawców, podczas gdy średnia światowa wynosi 29 proc. Zdrowi pracownicy oznaczają nie tylko spore oszczędności, lecz także korzyści płynące z większego zaangażowania" - czytamy. Zaznaczono, że pracodawcy powinni zastanowić się nad wprowadzeniem programów profilaktycznych.
"Ułatwmy pracownikom codzienne funkcjonowanie. Zadbajmy o to, żeby czas, który chcą mieć wolny, faktycznie był wolny. Wtedy odwdzięczą się nam większym zaangażowaniem i efektywniejszą pracą" - dodała Kinga Makowska z Creative Strategist.
W raporcie zaznaczono, że na satysfakcję pracowników wpływa również atmosfera w pracy. "To, co nasi pracownicy wskazują jako najważniejszy czynnik wpływający na ich zaangażowanie i satysfakcję z pracy, to środowisko i ludzie, z którymi pracują" - napisano. Jak podkreślono, "w innowacyjnym budowaniu kultury w firmie wcale nie chodzi o to, by pracowników łączyć na siłę, tylko by łączyły ich wspólne wartości".
Według Michała Grzybowskiego (partnera EY), firma, która chce podnieść satysfakcję swoich pracowników z wykonywanej pracy, powinna określić swój cel. "Celem tym nie powinny być krótko-, ani długoterminowe ambicje finansowe, ale idea, myśl, która wyznaczać będzie kierunek wszelkich działań organizacji. Cel to aspiracyjny powód istnienia, odpowiedź firmy na pytanie dlaczego, po co istnieje" - napisano w raporcie.

KOMENTARZE (1)