PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Praca zdalna po nowemu. Mamy projekt zmian w Kodeksie pracy

Polacy nieszczęśliwi w swoich miejscach pracy

Szczęście pracowników powinno być jednym ze strategicznych celów firm; szczęśliwy pracownik to wyższe zyski - wynika z raportu "Cała Polska tworzy idealne miejsce pracy" firm EY oraz Employer Branding Institute.

  • Autor:PAP/JS
  • 26 mar 2018 20:46
Polacy nieszczęśliwi w swoich miejscach pracy
Pracownicy powinni odczuwać sens tego, co robią (fot. pixabay.com)
REKLAMA
  • Według Michała Grzybowskiego (partnera EY), firma, która chce podnieść satysfakcję swoich pracowników z wykonywanej pracy, powinna określić swój cel.
  • Z kolei według Barbary Zych z Employer Branding Institute, pracownicy powinni odczuwać sens tego, co robią.
  • W raporcie zaznaczono, że na satysfakcję pracowników wpływa również atmosfera w pracy.

W raporcie podkreślono, że z badań PracujeBoLubie.pl oraz Sedlak&Sedlak wynika, że ponad 60 proc. Polaków jest nieszczęśliwych w swojej pracy. Zwrócono uwagę, że to jak pracownicy postrzegają swoją pracę, wpływa bezpośrednio na zyski firmy. "Szczęśliwi pracownicy są o 43 proc. bardziej produktywni i aż o 86 proc. bardziej kreatywni" - napisano.

Z raportu wynika, że pracodawca, który chce zwiększyć satysfakcję swoich pracowników, powinien zadbać m.in. o ich zdrowie. "Niestety w Polsce ten elitarny klub to tylko 3 proc. pracodawców, podczas gdy średnia światowa wynosi 29 proc. Zdrowi pracownicy oznaczają nie tylko spore oszczędności, lecz także korzyści płynące z większego zaangażowania" - czytamy. Zaznaczono, że pracodawcy powinni zastanowić się nad wprowadzeniem programów profilaktycznych.

"Ułatwmy pracownikom codzienne funkcjonowanie. Zadbajmy o to, żeby czas, który chcą mieć wolny, faktycznie był wolny. Wtedy odwdzięczą się nam większym zaangażowaniem i efektywniejszą pracą" - dodała Kinga Makowska z Creative Strategist.

W raporcie zaznaczono, że na satysfakcję pracowników wpływa również atmosfera w pracy. "To, co nasi pracownicy wskazują jako najważniejszy czynnik wpływający na ich zaangażowanie i satysfakcję z pracy, to środowisko i ludzie, z którymi pracują" - napisano. Jak podkreślono, "w innowacyjnym budowaniu kultury w firmie wcale nie chodzi o to, by pracowników łączyć na siłę, tylko by łączyły ich wspólne wartości".

Według Michała Grzybowskiego (partnera EY), firma, która chce podnieść satysfakcję swoich pracowników z wykonywanej pracy, powinna określić swój cel. "Celem tym nie powinny być krótko-, ani długoterminowe ambicje finansowe, ale idea, myśl, która wyznaczać będzie kierunek wszelkich działań organizacji. Cel to aspiracyjny powód istnienia, odpowiedź firmy na pytanie dlaczego, po co istnieje" - napisano w raporcie.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Polacy nieszczęśliwi w swoich miejscach pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Magdalena Gurak 2018-03-27 11:51:22

    Rozumiem intencję, aby przekazać w skrócie większość wniosków z przywoływanego raportu. Moim zdaniem nie należy jednak używać zamiennie pojęć takich jak : zadowolenie, zaangażowanie czy szczęście. Zadowolenie z pracy to postawa określająca, w jakim stopniu praca jest dla człowieka korzystna bądź niekorzystna. Zależnie od wyznawanych wartości, zadowolenie pracownika z miejsca pracy (w skrajnej sytuacji) może oznaczać niższe zyski firmy. Do tego dodałabym narodowy nawyk narzekania oraz poczucie, że przy obecnym rynku pracownika przynajmniej część z nas ma możliwość wyboru miejsca pracy. A jak wiadomo, kiedy czegoś jest więcej, traci na wartości :)

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.