PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Pokolenie Z na rynku pracy. Jak się przygotować na nowych pracowników?

Z danych GUS wynika, że w roku akademickim 2016/2017 mury szkół wyższych opuściły 364 tysiące absolwentów. To przyszli pracownicy z generacji Z, którzy dla potencjalnych pracodawców cały czas stanowią zagadkę. Co trzeba o nich wiedzieć nim przyjdą na rozmowę kwalifikacyjną?

  • Autor: KDS
  • 24 lip 2017 14:12
Pokolenie Z na rynku pracy. Jak się przygotować na nowych pracowników?
Pokolenie Z właśnie wchodzi na rynek pracy. Czy dla pracodawców są wyzwaniem? (fot. materiały prasowe)
REKLAMA

• Na rynek pracy wchodzi nowe pokolenie młodych ludzi - to generacja Z.

• Firmy coraz uważniej powinny obserwować ich potrzeby. Według badań ManPower Group „Millenial Careers” to pokolenie już w 2020 roku będzie stanowić 24% globalnej kadry pracowniczej.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Pracodawców ucieszy fakt, że generacja Z rzadziej wchodzi w rolę tzw. skoczków, czyli osób regularnie zmieniających miejsca pracy w poszukiwaniu optymalnej oferty pracodawcy. 

Generację Z tworzą młodzi ludzie urodzeni w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Właśnie zaczynają odbierać dyplomy ukończenia szkół wyższych. Na rynku pracy zastępują obecnie swoich starszych znajomych reprezentujących generację Y. Jacy są? Co warto o nich wiedzieć, niż zaprosimy ich na rozmowę kwalifikacyjną? 

- Dla przedstawicieli generacji Z nowe technologie stanowią naturalny element życia prywatnego i zawodowego. Pod tym względem przypominają osoby z coraz silniej dominującej w organizacjach Generacji Y - mówi Edyta Gałaszewska-Bogusz, dyrektor Accenture Operations w Polsce, organizacji, która zatrudnia ponad 2000 specjalistów w Warszawie i Krakowie. W tym gronie przede wszystkim są przedstawiciele generacji Y i Z.   

Swoją opinię opiera na najnowszym raporcie Accenture „Gen Z Rising”, który zwraca jednak uwagę na ważne różnice między tymi dwiema grupami. Dowiemy się z niego, że dla generacji Y bardzo ważną rolę odgrywa balans między życiem prywatnym i zawodowym, a także możliwość samorealizacji. 

Czytaj więcej: Zarządzanie, pokolenie Z: Zety będą jeszcze większym wyzwaniem niż millenialsi?

- W przypadku pokolenia Z widać natomiast przesunięcie w kierunku tradycyjnych wartości zawodowych, takich jak m.in. jasna ścieżka kariery i stabilizacja, a także możliwość wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów - prezyduje Gałaszewska-Bogusz. Widać w nich powrót do tradycyjnych wartości zawodowych, które przyświecały ich rodzicom. 

Ciężka praca ważniejsza od talentu 

Raport "Gen Z Rising" wskazuje, że aż 54 proc. reprezentantów pokolenia Z uważa, że ich starsi znajomi są zatrudnieni na stanowiskach poniżej swoich kompetencji. By uniknąć podobnej sytuacji starają się podejmować racjonalne decyzje zawodowe i inwestować w swoją wiedzę.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pokolenie Z na rynku pracy. Jak się przygotować na nowych pracowników?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.